מערכת הבחירות המוניציפליות סוערת במיוחד במספר ערים, בין היתר על רקע קרבות החרדים-חילונים בירושלים או קמפיין הליכוד נגד המסתננים בתל אביב. היום (שני) חזו תושבי רמלה בשלט בחירות חדש מטעם מפלגת "הבית היהודי", בו נראית אישה לבושה ברעלה ונכתב: "מאות מקרי התבוללות ברמלה ולאף אחד לא אכפת. מחר זו יכולה להיות הבת שלך". 



עוד נכתב בשלט, כי "רק בית יהודי חזק ישמור על רמלה יהודית". תמונות השלט עלו לרשתות החברתיות ומיד עוררו סערה, שמגיעה מספר ימים בלבד לאחר שחתונתם של צחי הלוי ולוסי אהריש העלתה על המוקד את הדיון אודות נישואים בין ערבים ליהודים. 



מפלגת מרצ הודיעה כי תגיש עתירה לוועדת הבחירות כנגד קמפיין הבית היהודי ברמלה. יו"ר המפלגה, ח"כ תמר זנדברג, אמרה כי "הקמפיין המביש של הבית היהודי ברמלה הוא עליית מדרגה של הפצת גזענות ושנאה. מסתבר שבימין הקרב על מי יהיה יותר קיצוני וגזען לא יפסק בקרוב. לכן הגשנו היום בקשה לוועדת הבחירות על מנת לעשות סוף לטירוף הזה ולהורות על עצירת הקמפיין".

רון גרליץ, מנכ"ל שותף בעמותת סיכוי שמקדמת שוויון ושותפות בין האזרחים היהודים והערבים בישראל, מסר בתגובה: "הבית היהודי מובילה ברמלה קמפיין שמבוסס על שקרים ושכל מטרתו היא לסכסך ולזרוע פילוג בקרב תושבי העיר. מועמדי הבית היהודי ויועצי הפרסום שלהם מוכנים לשסות את תושבי רמלה אלה באלה, להסלים את מערכת היחסים בין יהודים לערבים בעיר ואף לדרדר אותה לאלימות. וכל זה  בניסיון  לקושש עוד כמה קולות. 
 
עמותת סיכוי קוראת למשרד הפנים וליועץ המשפטי לממשלה להתבטא בהקדם ובאופן שלא משתמע לשני פנים נגד הקמפיינים הגזעניים בבחירות המקומיות ברחבי הארץ. אנו גם מזכירים לכל המועמדים  שביום שאחרי הבחירות תושבי העיר ימשיכו לחיות יחד, זה לצד זה. אסור לכם לזרוע שנאה ופילוג, אלא עליכם לקחת אחריות ולפעול לטובת כלל תושבי העיר"

קמפיין הליכוד בתל אביב. הבחירות המוניציפליות סוערות

כזכור, קמפיין מפלגת "הליכוד" בתל אביב עלה לפני כשבועיים לכותרות, לאחר שברחבי העיר התפרסמו כרזות בחירות עם הכיתוב "זה אנחנו או הם", כאשר בתמונה אחת נראים דגלי פלסטין או מסתננים, ובתמונה השנייה דגל ישראל.