האם ישראל וארצות הברית עומדות מאחורי המחאות באיראן? שתי המדינות הקימו צוות משותף שפועל להגברת הלחץ הפנימי של שלטון האייתוללות באיראן, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות עשר. הצוות הוקם כחלק מהמאמצים לבלימת ההשפעה האיראנית במזרח התיכון בכלל, והנוכחות שלה בסוריה, בפרט. 

הצוות הוא אחד הסעיפים עליהם הסכימו שתי המדינות במסמך הבנות שנחתם בסוף השנה שעברה. לפני מספר שבועות נפגשו בוושינגטון ראש המל"ל, מאיר בן שבת היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון, ודנו בפעילות הצוות. 
בכיר ישראלי אמר לחדשות עשר, כי הצוות עוסק בניסיון לנצל את החולשות הפנימיות של המשטר בטהרן כדי לייצר עליו לחץ נוסף וכך אולי להביא לשינויים בהתנהגותו. לדבריו, לאף אחד אין אשליות שהמשטר ייפול או יתחלף. 

כזכור, בשבועת האחרונים הפיץ ראש הממשלה מספר בסרטונים בעמוד הפייסבוק שלו, הפונים לציבור האיראני ומעודדים אותו לצאת נגד המשטר. גם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הביע תמיכה המפגינים ומנתח ביקורת על המשטר בשל המעצרים ההמונים שבוצעו במדינה. 



בתוך כך, בימים האחרונים הופץ בנציגויות ישראל בעולם מסמך המפרט העבודה הסודית של ישראל לקמפיין מול הרפובליקה האסלאמית. על פי דיווח ב"החדשות", התוכנית היא לסייע לממשל טראמפ דיפלומטית, בחשאי ובפומבי. ולשנכע את העולם בצורך ללחוץ את איראן לפינה. 
 
המסמך, תוצאה של עבודת משרד החוץ, אומר כי "יציאת הנשיא טראמפ מהסכם הגרעין והמדיניות האמריקנית שמייצרת לחץ על איראן תואמת את המדיניות הישראלית ולכן עלינו להרחיב את הלחץ, מתוך הבנה שזו שעת כושר בה איראן נמצאת בתקופה רגישה כלכלית ומדינית. סיוע ישראלי עשוי להביא גם לשינוי עמדתה של אירן ביחס לתכנית הגרעין".
 
התוכנית כוללת שליחת צוותים מדיניים לכל העולם ולמדינות ידידותיות באירופה ובעולם כמו אוסטרליה, וכן פעילות נגד איראן באו"ם, בקרן המטבע העולמית, בבנק העולמי. אתמול הודיעה שרת החוץ האוסטרלית, ג'ולי בישופ, כי ארצה תפסיק להעביר כספים לפלסטינים דרך הבנק העולמי מחשש שהוא יועבר לאסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בטרור. "הדבר נוגד את ערכינו", אמרה השרה האוסטרלית.