על רקע ההתחממות בצפון, טען הבוקר (שני) יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, בישיבת סיעתו, כי "העובדה שהרוסים נותנים גיבוי לפעילות האיראנית היא מדאיגה ומסוכנת". מלבד זאת, הוא טען כי "תם העידן שבו הסתפקנו בפעולות ב'חתימה נמוכה'. אנחנו צריכים להמשיך לפעול ישירות מול האיראנים בסוריה ולקחת סיכון מחושב שייהרגו קצינים איראנים וייהרסו בסיסים ומתקנים איראניים".



"הידידות בינינו לבין רוסיה היא חשובה, אבל ידידות לא יכולה להסתכם במסיבות עיתונאים וצילומים חגיגיים", קבע לפיד בפתח דבריו. "רוסיה צריכה לדעת שכל עוד האיראנים כאן לא תהיה יציבות בסוריה ומשטרו של אסד יהיה בסכנה". 



הוא הסביר כי "מזכיר ההגנה האמריקאי אמר אתמול וצדק בכל מילה: איראן היא המקור לכל הבעיות במזרח התיכון, ולישראל יש זכות מלאה להגן על עצמה. ישראל צריכה להציב זאת כמטרה מדינית ראשונה במעלה - להפוך את האמריקאים לשותפים במאמץ להוציא את האיראנים מסוריה". 



לטענתו, "אנחנו לא רוצים בעימות, הצד השני לא רוצה בעימות, אבל אם יהיה עימות צה"ל הוא הצבא החזק באזור ואסור לנו להסס להפגין את כוחו. אני מברך את הרמטכ"ל איזנקוט על תכנון וביצוע הפעולה בצפון, וגם על מהירות התגובה".



בתוך כך, הוא גם ברך את חברת הכנסת פנינה תמנו שטה על חזרתה לכנסת הנוכחית: "אני מברך את חברת הכנסת פנינה תמנו שטה על שובה לכנסת ישראל. היא תוספת חשובה לכנסת הזו וליש עתיד. ברוכה השבה".



אבי גבאי נגד נתניהו: "הפסק לתקוף את המשטרה ומערכות השלטון"


יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ניצל את ישיבתו סיעתו על מנת לברך את הסופר דוד גרוסמן לרגל קבלת פרס ישראל, והתייחס לאירועים הביטחוניים שהתרחשו בסוף השבוע. לדבריו, "איראן ישירות, ובאמצעות שלוחותיה בסוריה ובלבנון, היא אתגר בטחוני לישראל ולשאר מדינות המזרח התיכון. יצא לי להיות עד להתפשטות האיראנית בלבנון שהחלה ביועצי משמרות המהפכה והמשיכה לכוחות של ממש שישבו בבקעת הלבנון. אני יכול להעיד שהם נחושים ומתוחכמים אבל בעיקר מונעים מאידאולגיה של שנאה והתפשטות".



אבי גבאי. צילום: פלאש 90
אבי גבאי. צילום: פלאש 90



לדבריו, "איראן לא תעצור מעצמה. את איראן צריך ואפשר לעצור. הטיפול באתגר מחייב פעולה משולבת - צבאית, בידוד מדיני ולחץ כלכלי. במימד הצבאי, אני מבקש לחזק את ידי צה"ל והרמטכ"ל על פעולות נחושות ומדויקות וכמובן לאחל החלמה מהירה לטייסים שלנו. אנחנו סומכים עליכם".



הוא הסביר כי "אנחנו עומדים מול הזדמנות אסטרטגית עצומה לישראל. ישראל יכולה להיות המובילה של כלל המזרח התיכון נגד ההתפשטות האיראנית. המדינות המתונות רוצות בכך ואנחנו רוצים בכך. יש דבר אחד שמעכב את זה. העניין הפלסטיני. משא ומתן וגישה חיובית להיפרדות מהפלסטינים. זה האינטרס הישראלי מכל כיוון שבו נסתכל על כך".



"אני קורא לראש הממשלה: תפסיק לפחד מסמוטריץ' ויוסי דגן. הם מייצגים שלושה אחוזים מאזרחי ישראל וכראש ממשלה אתה אמור לראות את האינטרס של כלל עם ישראל".



בהתייחס להמלצות המשטרה הצפויות והתנהלות ראש הממשלה, אמר: "יש להפסיק ולתקוף את מערכות השלטון והמשטרה. ההתקפות האלה, ישירות ובאמצעות השליחים שלך מחלישים את המערכות. זכות הציבור לדעת האם ראש הממשלה שלו עבריין. האם ראש הממשלה שלו פשע, ואני קורא מפה למפכ"ל המשטרה וליועץ המשפטי לממשלה - פרסמו את ההמלצות לציבור. זכות הציבור לדעת!".