"הרבנים שהיו אתמול אצל נתניהו לא מייצגים את היהדות", כך אמר היום (רביעי) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהתייחס למפגש בין ראש הממשלה נתניהו לרבני הציונות הדתית, לאחר שראש הממשלה זימן אותם בדחיפות ללשכתו. בראיון לבן כספית ב-103FM הוסיף לפיד: "כפייה חרדית לא מייצגת את היהדות. לא מבין למה הרבנים שביקרו אצל נתניהו נותנים הכשר לעמדה שלו, שכל עוד זה לא פלילי הכל בסדר? איפה העמדה המוסרית והערכית שלהם?". 



 


לפיד התייחס גם לסערה סביב שמירת השבת, בעקבות חוק המרכולים שצפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית, חוק אותו יזם שר הפנים אריה דרעי ויעביר את הסמכות לקבוע על פתיחת חנויות בשבת לידי משרד הפנים. "כל מה שמעניין את החרדים זה לדרוס את מי שלא חושב כמוהם. לא ניתן להם לדרוס אותנו. הם מכרסמים בנו כל הזמן. הטענה לנתניהו, בנט ושקד, היא שהם שמוכרים לחרדים את רוב הציבור הישראלי, כמו שמכרו אותנו בשוויון בנטל". 


מרכול בתל אביב. צילום: פלאש 90
מרכול בתל אביב. צילום: פלאש 90


יו"ר יש עתיד הוסיף: "ההנחה שרק מה שחשוב לחרדים זה חשוב היא מופרכת. המרכולים בת"א לא מפריעים בכלום לחיים בבני ברק. כמו שאני לא פותח להם שם מרכולים, שלא יסגרו אצלי". 

שר האוצר לשעבר אף התייחס לחוק שמקדם יעקב ליצמן מיהדות התורה,וכבר כונה "חוק לפיד", ולפיו ראש ממשלה בישראל יהיה חייב תואר אקדמאי, דבר שללפיד כידוע אין. "טוב שהציבור של ליצמן יידע שכדי להצליח צריך השכלה אקדמית ועבר צבאי. הם מפחדים מאיתנו. אני לא פוחד מאף אחד. אם ננצח בבחירות לא תהיה בעיה להקים ממשלה", תקף לפיד.