שר האוצר משה כחלון (כולנו) אמר למקורביו שהוא אינו צופה בחירות בקרוב. לפני כשלושה חודשים השיק כחלון קמפיין בחירות עם שלטי חוצות, שבהם נכתב "נטו כחלון", בהתכתבות עם תוכנית משרד האוצר להקלת יוקר המחיה על משפחות צעירות, נטו משפחה. הימים היו ימי סוף משבר תאגיד השידור הציבורי, והמתח בין כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו היה בשיאו.



מאז, כך אומר ל"מעריב" גורם במפלגה, שינה כחלון את דעתו. "הוא אמר לנו שלא תהיינה בחירות בקרוב ושאנחנו צריכים להתכונן למושב קשוח סביב כמה חוקים, בהם חוק הלאום שצפוי להיות מובא להצבעה במליאה", אמר הגורם.




יכול להיות רגוע, לפחות לבינתיים. נתניהו. צילום: רויטרס
יכול להיות רגוע, לפחות לבינתיים. נתניהו. צילום: רויטרס



כחלון שומר על שתיקה בכל הנוגע לחקירות ראש הממשלה, וניסיונות חוזרים ונשנים לקבל את תגובתו נענים בתשובה קבועה כי הוא "לא מתייחס לנושא". אולם ל"מעריב־סופהשבוע" נודע כי בשיחות סגורות אומר כחלון כי "אין מה להתערב עכשיו. צריך לחכות להמלצת המשטרה ואז לראות". שתיקתו של כחלון בסוגיה מנוגדת לזו של שאר השרים וראשי הקואליציה, שמביעים תמיכה פומבית בנתניהו.



במצע כולנו נכתב כי "נחמיר את האכיפה והענישה על גילויי שחיתות בשירות הציבורי, הן כלפי נבחרי ציבור והן כלפי בעלי תפקידים". כעת נותר לראות כיצד ינהג כחלון אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו.