בעקבות חתימת ארי הרו על הסכם עד מדינה עם המשטרה, צעד המהווה התפתחות משמעותית בנוגע לפרשות 1000 ו-2000 , ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) התראיין הבוקר (ראשון) בתוכנית של משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM והגיב לדברים: "כשאולמרט היה תחת חקירה, אמר נתניהו כיו"ר האופוזיציה כי הוא לא יכול לתפקד. זו אותה טענה שאנו טוענים כיום ובצדק. הוא רק עסוק בחקירות. אין לו זמן לנהל מדינה ולכן נבצרות היא הפתרון הנכון".
נתניהו עם ארי הרו. צילום: פלאש 90
נתניהו עם ארי הרו. צילום: פלאש 90


רוזנטל טען כי ההאשמות נגד נתניהו חריפות במיוחד: "אם יימצא שראש הממשלה זכאי הוא יוכל לשוב לתפקידו. לאור המצב הנוכחי יש להציב ממלא מקום. הליכוד טוען שרודפים אישית את ראש הממשלה. גם אחרי אולמרט רדפו וגם אחרי ברק. לצערנו היו חקירות לכל ראשי ממשלה מכהנים אך מעולם לא היו אשמות כל כך חריפות נגד ראש ממשלה או חשדות נגד סביבתו הקרובה" .
 
 


לדבריו, "היה על ראש הממשלה להתייצב אתמול ולומר 'צריך לחקור ולהגיע לאמת כי קרו דברים איומים עליהם לא ידעתי'. אם היינו דורשים את התפטרותו היו טוענים שאנחנו מנסים להדיח אותו במהלך פוליטי. נבצרות מאפשרת דרך חזור עבורו לתפקידו. נראה לכם שראש ממשלה שיש נגדו כאלו האשמות קשות יכול להמשיך לכהן?". ענה לו דרור רפאל: "על פי החוק כן. שרת המשפטים אומרת שאסור שראש הממשלה יירד מהשלטון דווקא במצב הזה כי אז על כל ראש ממשלה יבצעו חקירות כדי להדיח אותו מהשלטון". 
 
ח"כ רוזנטל ענה:  "שרת המשפטים היא השרה הכי מעודדת שחיתות שהייתה כאן אי פעם. ממנה נדרש להציב את הנורמות הציבוריות הנכונות. אין זו שאלה של ימין ושמאל. הניסיון להפנות את השאלה לימין ושמאל מראה על החולשה של הקואליציה".
 
לאה גולדין הצטרפה לדבריו וטענה: "אני חושבת שיש כאן משבר ערכים עמוק לא רק בנושא החקירות אלא גם בנושא שלי, שבני מופקר בעזה כבר שלוש שנים. כחבר כנסת מה אתה יכול לעשות מלבד לקרוא לנבצרות? איזו פעולה ניתן לעשות בתוך הכנסת במצב של משבר ערכים?". השיב לה חבר הכנסת: "יש כמובן צעדים פוליטיים. יש כבר אנשים בקואליציה שבודקים אפשרויות מחוץ לקואליציה. אבל המשחק הפוליטי לא מעניין אותי כרגע. אנחנו ניסינו לכנס את ועדת ביקורת המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ביקש לא לעשות כן כדי לא לפגוע בחקירה. קשה לקיים הליכים בכנסת בזמן שיש חקירה כל כך סבוכה. יש לנו מדינה אחת שהיא שייכת לימין ושמאל ואנו דורשים שיהיה בה שלטון הגון".
 
עריכה: איתמר זיגלמן