הקבינט המדיני ביטחוני דן הערב (ראשון) באפשרות להביא לישראל ילדים שנפגעו בתקיפה הכימית באידליב כדי לקבל טיפול רפואי. ההחלטה עצמה אינה רשמית מאחר ולא נערכה הצבעה אחרי שעשרה שרים הביעו את עמדתם בנושא. על פי דיווחים, שר הביטחון אביגדור ליברמן התנגד למהלך בגלל שמהלך כזה יהי חייב להיות מתואם עם הטורקים. בנוסף, הקבינט דן גם בהשלכות האפשריות של ההתפתחויות בסוריה. 

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, כי "תומכת באופן מוחלט בתקיפה האמריקאית על בסיס חיל האוויר הסורי משופם שזה הדבר הנכון לעשות מוסרית ובגלל שזה מבהיר שמי שמשתמש בנשק כימי ישלם מחיר כבד". נתניהו הזכיר את המחויבות הבינלאומית מ2013 להוציא את הנשק הכימי מסוריה, "אבל כמו שראינו, הדבר לא יושם עד כה".  

בתוך כך, נמשכת קליטת פצועים מחלקים אחרים בסוריה. היום הותר לפרסום כי ביום חמישי הגיעו לישראל שבעה פצועים מהקרבות באזורים הסמוכים לגבול עם ישראל היום פורסם כי בשבוע שעבר הגיעו לישראל שבעה פצועים מהכפרים בסוריה הסמוכים לגבול, ביניהם ארבע נשים ונשי ילדים, בהם פעוטה בת 3 שנפצעה באורח קשה. 


ואילו בעולם נמשך העימות בין המעצמות. איראן ורוסיה הוציאו היום הודעה משותפת לפיה התקיפה האמריקאית נגד בסיס חיל האוויר הסורי היא חציית קו אדום הודיעו כי "מעתה, נגיב על כל תוקפנות בסוריה". הדברים מגיעים על רקע החרפה של הטון אצל הרוסים מאז המתקפה של ארה"ב בסוריה בלילה שבין חמישי ושישי. 

ההודעה באה בעקבות שיחה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מקבילו האיראני, חסו רוחאני, בה הסכימו השניים כי התקיפה האמריקאית הפרה את החוק הבינלאומי, כך נמסר  מהקרמלין. שני המנהיגים קראו לחקירה עצמאית ואובייקטיבית בנוגע לשימוש בנשק כימי באידליב והוסיפו כי הם מוכנים לחזק את שיתוף pgולה במלחמה בטרור.
 
הביקורת הגיעה גם בכיוון ההפוך. מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון, אמר בראיון לרשת ABC כי האכזבה הכי גדולה היא שרוסיה לא עמדה בהתחיבויותיה לקהילה הבינלאומית בנוגע להסכם הנשק הכימי בסוריה. טילרסון הוסיף כי הוא מקווה שרוסיה חושבת מחדש על הברית שלה עם בשאר אסד "משום שכל פעם מתקפה אכזרית כזו מתרחשת, זה גורר את מוסקבה לרמה מסוימת של אחריות".