ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד להפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ב-15 בפברואר, כך לפי הודעת הבית הלבן.  "היחסים שלנו עם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון קריטיים לשתי המדינות", אמר דובר הבית הלבן, שון ספייסר. לדבריו, "הנשיא מצפה לדון בשיתוף הפעולה האסטרטגי, טכנולוגי, הצבאי והמודיעיני עם ראש הממשלה".



נתניהו מצידו מסר הערב בהודעה לתקשורת כי "אני מעריך מאוד את ההזמנה של הנשיא טראמפ לבוא לוושינגטון ואת הדברים החמים על ישראל. בכוונתי לדון עם הנשיא בתחומי השת״פ בינינו, החיוניים לביטחון ולרווחת שתי המדינות". בחשבון הטוויטר שלו הרחיב על הסוגייה ואמר כי בפגישתם הקרובה הוא "מתכוון להעלות את חידוש הסנקציות נגד איראן בהקשר שיגור הטיל הבליסטי ובהקשרים אחרים. אסור שהתוקפנות האיראנית תישאר ללא מענה". 




מוקדם יותר היום דווח ברשת פוקס ניוז כי אמש איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי זאת בניגוד להחלטת האו"ם. על פי הדיווח, השיגור אירע באתר הניסויים סמנאן, כ-225 ק"מ מטהרן. זהו הניסוי הראשון שמבצעת הרפובליקה האסלאמית מאז החלה כהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית, לפני עשרה ימים.



על פי הגורמים, טיל ה"חוראמשהר", לטווח בינוני, עף למרחק של כ-960 ק"מ לפני שהתפוצץ בעת הכניסה מחדש לאטמוספירה. שר ההגנה של איראן, חוסיין דקאן, אמר בספטמבר שאיראן צריכה להתחיל לייצר את הטיל.



החלטת האו"ם 2231, שהתקבלה בעקבות הסכם הגרעין עם איראן, קוראת לרפובליקה האסלאמית שלא לבצע ניסויים כאלה. עם זאת, זהו כבר הניסוי השני שמבצעת טהרן בטיל בליסטי ההסכם. החלטת האו"ם אוסרת על איראן לבצע ניסויים בליסטיים למשך שמונה שנים החל מיולי 2015.



הסכם הגרעין לא כולל הגבלות המונעות מאיראן לבצע ניסויים בטילים בליסטיים, ובלאו הכי משטר האיתוללות טענו כי הוא חוקי על פי ההסכם משום שהם לא מיועדים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.