לאחר שהודיע כי הוא לא יוותר על החסינות, ולאחר לחצים רבים שהופעלו עליו על ידי חברי כנסת משמאל כלפיו, שלא להעמיד אותם במצב מביך לפיו יצטרכו להצביע בעד הדחתו, הודיע היום (חמישי) חבר הכנסת באסל גטאס ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי הוא מוותר על חסינותו, ובכך סולל את הדרך לאפשרות כי ייעצר וככל הנראה גם ייערך בביתו חיפוש. בתום דיון שנמשך 12 דקות בלבד במליאת הכנסת, אושרה הערב סופית הסרת חסינותו של ח"כ גטאס, והחל מרגע ההודעה רשאית המשטרה לעצור אותו לחקירה או לערוך חיפוש בביתו או במשרדו.



במכתב ששלח מוקדם יותר כתב גטאס: "בצעד חריג וחסר תקדים, ביקש היועץ המשפטי לממשלה, שוועדת הכנסת תסיר את חסינותי בפני חיפוש ומעצר, דבר שלא שש כב' היועמ"ש לעשות מעולם נגד ח"כ מכהן, גם בחמורות שבפרשות בהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו (!) בעבירות של שוחד, שחיתות, אונס ואף בחשדות חמורים בהרבה.



גטאס הוסיף כי "אין כל ספק שצעד קיצוני זה תזמונו ואופיו, תואמים לגלי הקול המתלהמים של חברי וועדת הכנסת (שספק אם עיינו בבקשה), דבר המעלה חשש כבד לאיפה ואיפה בשיקול דעתו של היועמ"ש בעת שקיבל ההחלטה להגיש הבקשה, זאת על אף שהתייצבתי לחקירה ועניתי על כל השאלות של החוקרים ולאחר שהודעתי בבירור שאענה לכל פעולת חקירה חוקית ככל שיידרש ובכל עת".



"הדיון בוועדת הכנסת היה כצפוי מתלהם, פוליטי ולא ענייני, כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך" חתם. גטאס ביקש מיו"ר הכנסת להביא הודעתו בפני מליאת הכנסת, עם תחילת הדיון, כלשונה.


אדלשטיין אמר היום במליאה עם ההודעה הרשמית על הסרת החסינות: "ההחלטה נועדה לאפשר למערכת אכיפת החוק לנקוט בפעולות לבירור החשדות נגד גטאס". אדלשטיין הוסיף כי נטילת החסינות נכנסת לתוקף עם ההודעה במליאה. "חסינות פרלמנטרית בכל מדינה דמוקרטית היא כלי חשוב ביותר, יחד עם זאת ודווקא משום כך אני מקבל בסיפוק את ההחלטה פה אחד של ועדת הכנסת כי אסור לנו לאפשר להפוך את החסינות לכלי בידי עבריינים בפעילות נגד המדינה".

כזכור, חבר הכנסת גטאס נחקר במשרדי להב 433, ועל פי המשטרה, קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו במהלך חקירתו לפיהם הבריח טלפונים סלולריים בזמן שביקר אסירים ביטחוניים בבית הסוהר. לאור עדותו, הועברו חומרי החקירה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שיחליטו באם להגיש נגדו כתב אישום. מצדו של גטאס נמסרה הבהרה כי הוא לא הודה שהעביר טלפונים ניידים: "חבר הכנסת ענה על כל השאלות של החוקרים והדגיש כי לא עבר כל עבירה על ביטחון המדינה, והכחיש את המיוחס לו".

לאחר החקירה אמר גטאס כי "ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטרית ומוסרית בסוגיית האסירים לה אני מחויב ממניעים מוסריים צודקים. סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות. אין לי מה להסתיר, אנחנו נכנסים ויוצאים מחקירות אלה בראש מורם".