שרת המשפטים איילת שקד התראיינה הערב (שבת) ל-"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ודיברה עם רינה מצליח על פרשת סלומינסקי, פינוי עמונה והצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקדם את פתרון שתי המדינות יחד עם הנשיא המיועד דונלד טראמפ. בנוגע לתלונות שנשמעו על חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, שנטען כי הטריד מינית מספר נשים, אמרה השרה שקד כי מדובר נושא חשוב ורגיש, גם כלפי המתלוננות וגם כלפי ח"כ סלומינסקי, שהוא עדיין לא הורשע בדבר.



"אני חושבת שמדובר בדיני נפשות. קודם של המתלוננות, אך גם מצדו סלומינסקי ששמורה לו חזקת החפות. המשטרה חוקרת את העניין והנשים יעשו נכון אם ילכו להתלונן במשטרה, ואם לא, אז לפורום 'תקנה'. אז נדע יותר", והוסיפה: "מתנהלת בדיקה משטרתית. לא ייקרה שום דבר אם ניקח קצת אוויר וניתן לה להתנהל".



בנוגע לתפקודו של סלומינסקי בוועדת חוק, חוקה ומשפט, הבהירה שקד כי בשבוע הבא יישקל העניין. עם זאת, הבהירה שקד כי מבחינתה אין מקום למטרידנים בהנהגה הציבורית ואם השמועות יתבררו כעובדות, על סלומינסקי להתפטר.



גם לו מגיעה חזקת החפות. ניסן סמולינסקי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גם לו מגיעה חזקת החפות. ניסן סמולינסקי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"מגש הכסף של ההתיישבות"



שקד התייחסה גם לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה וטענה שהמאבק עליו הכשיר את הדרך להסדרת ההתנחלויות ביהודה ושומרון. "עמונה היא מגש הכסף שעליו הסדרנו את ההתיישבות", הסבירה שקד, "היועמ"ש הוציא חוות דעת שמאפשרת שימוש בכלים שלא השתמשו בהם בעבר, יותר המדינה לא תסכים לפינויים א-פריורית. חוק ההסדרה לא היה מצליח בלי הבית היהודי והוא לא היה קורה בלי מאבקם של אנשי עמונה".



בנוגע לסכנה שהמתנחלים יפעלו באלימות כלפי כוחות הביטחון במהלך הפינוי, איילת שקד אמרה שהיא מכירה את המתנחלים שגרים בעמונה ובטוחה שהם לא יינקטו באלימות. עם זאת, איילת שקד אמרה כי היא לא יכולה לערוב להתנהלותם של מתנגדים שאינם תושבי היישוב. בנוסף ציינה שקד כי לראות דעתה, המדינה יכולה לעמוד בהתנגדות פסיבית מצד המתנחלים לפינוי, כפי שהיא מאמינה שיהיה בשטח.



עמונה נערכת לפינוי. ללא קרדיט
עמונה נערכת לפינוי. ללא קרדיט



"אני מכירה את תושבי עמונה, הם לא יפגעו בחיילים, הם אוהבים את ישראל. אך צריך להיזהר ולראות שלא יביאו אחרים שינהגו אחרת. אני אומרת בקול ברור, אסור להרים יד על חיילי צה"ל או שוטרים. אני מקווה שההתנגדות תהיה פסיבית, חורבן של ישוב שלם של 40 משפחות זה לא עניין של מה בכך וזה עניין מאוד כואב וקשה. התנגדות פסיבית זה דבר שמדינה צריכה לדעת להכיל, אני מקווה ומצפה שלא תהיה אלימות. אני בקשר עם תושבי הישוב, מדובר באנשים אחראיים שמנסים לשלוט על האירוע ככל הניתן".



"הממשלה הזאת קיבלה בירושה פסק דין חלוט שמורה על פינוי היישוב. הפכנו כל אבן במטרה להשאיר את עמונה על ההר, הצגנו מתווה שהוא על קצה יכולת הרשות המבצעת, אך לא היה היה בו וודאות, תושבי עמונה לא קיבלו את הפתרון ואני מכבדת אותם על כך", אמרה השרה.



"מצפה לעבוד עם דיוויד פרידמן"



לבסוף ענתה שקד על שאלה בנוגע לראיון שערך נתניהו בתכנית התחקירים האמריקאית '60 דקות', בה הוא הצהיר כי הוא "מצפה לעבוד עם הנשיא המיועד דונלד טראמפ במטרה להגיע לפתרון שתי המדינות", ואמרה כי חילוקי הדעות בין הבית היהודי לנתניהו בנושא זה ידועים.



"אנחנו חלוקים בעניין, זה לא סוד. אנחנו חושבים שההיסטוריה מקנה לנו הזדמנות ייחודית, גם לפי מה שקורה באירופה ובארצות הברית. אנחנו חושבים שזאת הזדמנות להחיל ריבונות על מעלה אדומים ולשנות את הפראדיגמה באזור. נפגשתי לא מזמן עם השגריר הבא, דיוויד פרידמן, הוא תומך בהתיישבות ביהודה ושומרון וחושב שזה לא הפתרון הנכון לסכסוך. אני מצפה לעבוד איתו יחד" סיימה שקד.



הזדמנות לשינוי פרדיגמה. דונלד טראמפ ודוד פרידמן. הצילום באדיבות המצולם
הזדמנות לשינוי פרדיגמה. דונלד טראמפ ודוד פרידמן. הצילום באדיבות המצולם