שבעה שבועות לסיום ממשל אובמה: שגריר ארצות הברית בישראל היוצא, דן שפירו, סיפר בגל"צ על הצפוי ב-21 בינואר. "כשיש ממשל חדש הוא בוחר בעצמו את היועצים והשגרירים שלו, כל מינוי לוקח זמן כי צריך אישור של הסנאט", הסביר, "אנחנו עדיין בתהליכים, ואני לא יודע מי יחליף, או תחליף אותי בתפקיד, ומתי הוא או היא יגיעו".



הוא התייחס בראיון למדיניות האמריקאית בקשר לגיבוי בינלאומי לישראל בגופים השונים. "המדיניות לא השתנתה במשך השנים והיא להתנגד לכל הצעה חד צדדית שתעלה באו"ם או בפורום בינלאומיים אחרים, ולכל הצעות שלא מכירות בישראל או מעניקות לה דה-לגיטימציה", אמר השגריר היוצא, "נתנגד גם להצעות שנוגדות לתפיסה שלנו - שהדרך היחידה להגיע לפתרון של הסכסוך הישראלי פלסטיני הוא שתי מדינות לשני עמים, וקיום משא ומתן ישיר".



שפירו הוסיף כי הוא לא יכול לומר מראש מה תהיה תגובת ארצות הברית להצעות שאינן חד צדדיות: "לא יכול להגיד מה יקרה ומה לא יקרה על הצעות שלא נכתבו. אם תהיה הצעה מאוזנת אני לא יכול לנחש מה תהיה התגובה האמריקאית". הוא צפוי לסיים את תפקידו בעוד כחודש וחצי, אבל טרם נודע לו מי יחליף, או תחליף אותו בתפקיד. "אני מאחל לו או לה בהצלחה רבה בתפקיד, ומקווה שייהנו מהתפקיד כמו שאני נהניתי, אבל אני עדיין לא הולך לשום מקום", שיתף, "אחד הדברים שהכי אהבתי בתפקיד זה את ההזדמנות להתחבר עם ישראלים במקומות רחוקים מהמרכז - בערי פיתוח, בכפרים ובפריפריה. בקהילות שלא רגילות לראות שגרירים".



הוא סיכם את הראיון עם טיפ לשגריר או השגרירה הבאים: "דברו כמה שיותר עברית".