גורמים שונים במערכת הפוליטית בהווה ובעבר תוקפים הערב (שבת) את הפוסט החריג של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו טען כי לא היה שותף להסתה נגד יצחק רבין שקדמה להירצחו.

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ביבי לא אשם ברצח רבין, אבל היה ונותר המסית הראשי אז בכיכר ציון וב׳לוויה׳ ברעננה, והיום בתגובות לעובדה ולוייץ, בגיבוי ביטן ובפוסטים בכיינים", אמר כשהוא מתייחס לתגובות האחרונות של נתניהו נגד עיתונאים.

מי שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה של יצחק רבין, שמעון שבס, פרסם פוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב: "לטעון שהוא לא היה קשור להסתה,לטעון שחברי תנועתו כשהוא שימש יושב ראש הליכוד לא עסקו בהסתה ופעילות שכולה אלימות,זה שקר ועיוות האמת. למה ראש הממשלה סירב להפגש איתו חודשים ארוכים? נכון שעברו 21 שנים. התבגרנו. לא נשכח ולא נסלח. במקום לשקר, תתנצל. במקום לכזב ולעוות את האמת תגיד שיותר לא עוד, לא מסיתים, לא מרמים את הציבור. עצוב ומדכא". 

אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני
יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, "המבחן של נתניהו הוא עכשיו: מה הוא עושה כדי לעצור את ההסתה המשתוללת היום שהוא מעודד בשתיקה. נתניהו מסית היום. נתניהו שתק אז", אמר הרצוג ואפנה לסרטון בו רבין מאשים עצמו את נתניהו בהשתתפות בפעולות הסתה נגדו, ימים בודדים לפני שנרצח. 

ח"כ אראל מרגלית אמר" :מסית נשאר מסית. נתניהו פעם אחת הסית נגד רבין, והיום מסית מול מי שמזכיר לו שהסית. כמו אז גם היום. רה"מ  שולח את אנשיו לעשות את העבודה המלוכלכת ולהסית. אף אחד לא יוכל להעלים את תהלוכת ארון הקבורה שבראשה נתניהו צעד, אף אחד לא יוכל למחוק את עצרת ההסתה בכיכר ציון שבה נתניהו היה הנואם המרכזי לקול ההמון שצעק ׳רבין בוגד׳. גם היום נתניהו מוביל הסתה פרועה. אז, המסית היה ראש האופוזיציה, היום מי שעומד מאחורי ההסתה הוא ראש הממשלה". 
 
ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), כתבה: "ראש הממשלה, בוא נדבר על כאן ועכשיו. על החיבור שאתה עושה בין אויבים מחוץ לאויבים מבית, בתעמולת בחירות. ברמיזות באמירות וחוקים. זה חייב להיפסק". 

יצחק (בוז'י) הרצוג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


כזכור, מוקדם יותר היום פרסם נתניהו פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב כי "רצח רבין היה רצח פוליטי מזעזע שכולנו מוקיעים אותו. מאז הרצח ישנם ניסיונות מתמשכים לעוות את האמת ההיסטורית ולייחס לי את ההסתה שקדמה לרצח. הנה כמה דוגמאות מהדברים החד משמעיים שאמרתי בגנות דברי הנאצה שכוונו נגד ראש הממשלה. תשפטו בעצמכם".  

בווידאו שצירף נתניהו לפוסט נראה נתניהו בעצרת בחירות ברמת הגולן שבעה חודשים לפני הרצח כשהוא אומר: הוא איננו בוגד, הוא טועה בגדול והוא גם יפנה את דרכו אבל הוא אינו בוגד. לא. יש לנו כאן עסק עם יריבים פוליטיים לא עם אויבים אנחנו בני עם אחד". לאחר מכן בראיון לחדשות 2 שלושה חודשים לפני הרצח אמר נתניהו:" קריאות כאלה שמכוונות נגד ראש הממשלה ישראל לא משנה מאיזה מפלגה הוא בא. הוא ראש ממשלת ישראל. זה לא ראוי זה לא מוסרי כי כולנו נוקיע אתכם".