שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת מירי רגב הודיעה היום (ראשון) כי לאור זכייתם של ירדן ג'רבי ואורי ששון במשחקים האולימפיים, הנחתה את מנכ"ל משרד הספורט לקדם חקיקה שתפטור את האלופים האולימפיים מלשלם מס על פרסי הזכייה. "אני רואה בכספי הזכייה החזר מינימלי וסמלי להוצאות וההשקעה הרבה של הספורטאים במשך השנים. ההישגים הללו עושים שירות ענק למדינת ישראל וזה פסול לקחת מהם יותר ממה שהם כבר נתנו", הבהירה רגב.



לדברי רגב, מיד בתום המשחקים האולימפיים יקודמו שינויים באמות המידה לפיהן מחולק התקציב כך שתינתן עדיפות משמעותית לנבחרות שהביאו הישגים. "נבחרות ישראל שהביאו הישגים אולימפיים ובראשן נבחרת הג'ודו יקבלו יותר. נבחרת הג'ודו הפכה את ישראל למעצמת ג'ודו והביאה גאווה לאומית למדינה כולה". כמו כן, סוכם על תכנית רב שנתית שתקדם את הדור הבא של האלופים האולימפיים.



אורי ששון לאחר הזכייה. צילום:Getty images
אורי ששון לאחר הזכייה. צילום:Getty images



קידום מקצועי


עוד התייחסה רגב לכך שיש לדאוג לעתידם של הספורטאים האולימפיים לאחר פרישתם. על כן החליטה כי בתום המשחקים האולימפיים תוצג לה תכנית שתגובש על ידי המשרד והוועד האולימפי ובמרכזה סיוע לספורטאים האולימפיים לפרוש בכבוד ולהשתלב בעשייה כמאמנים, מנהלים או כל בחירה אחרת שיעשו. "הספורטאים והמאמנים הגדולים ראויים לתמיכה וליווי של המדינה גם לאחר התקופה בה שירתו את המדינה בבמות המרכזיות בעולם. באותה המידה, עלינו לתכנן ולתקצב את הצמחתו של דור העתיד בספורט האולימפי ובכוונתי להוביל תכניות רב שנתיות שיבטיחו זאת", אמרה רגב.



ירדן ג'רבי עם מדלית הארד. צילום: רויטרס
ירדן ג'רבי עם מדלית הארד. צילום: רויטרס