ביקורת חריפה על שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעקבות תגובת משרד הביטחון לדברי נשיא ארצות הברית ברק אובמה על הסכם הגרעין עם איראן. בערוץ 10 דווח הערב (ראשון) כי גורמים מדיניים בכירים אמרו שליברמן מתנהג בילדותיות ומסכם את הסכם הסיוע הביטחוני, שעליו נוהל מו"מ עיקש. לדבריהם, התגובה של שר הביטחון מעידה על שיקול דעת לוקה של מי שאינו מבין כי הוא לא יכול להתנהל בשליפות".  



כזכור, הנשיא אובמה אמר בסוף השבוע שעבר כי גם בישראל מבינים היום כי הסכם הגרעין עובד וממלא את ייעודו. "אפילו ישראל, המתנגדת החריפה ביותר להסכם, מודה היום שהוא עובד", אמר הנשיא אובמה במסיבת עיתונאים שקיים בפנטגון. "צה"ל וקהילת המודיעין הישראלית הגיעו למסקנה שההסכם שינה את המצב באיראן לחלוטין והצליח לחסל את תכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית והגדילה את הזמן הדרוש לטהרן להפיק חומר בקיע לנשק גרעיני".



בתגובה השוו במשרד הביטחון את ההסכם עם איראן להסכם עם הנאצים. "הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית", נכתב.



לטענת משרד הביטחון, "הדברים הללו נכונים גם לגבי איראן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל, ודו"ח מחלקת המדינה האמריקנית שפורסם השנה קבע כי היא נמצאת במקום הראשון כספונסרית של הטרור העולמי".



"לכן, מערכת הביטחון, כמו כל עם ישראל וכמו רבים בעולם, מבינה כי הסכמים מסוג זה שנחתם בין המעצמות לבין איראן אינם מועילים אלא רק מזיקים למאבק בלתי מתפשר שיש לנקוט מול מדינת טרור כמו איראן".



ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להתנער מדברי שר הביטחון שלו והעביר מסר לשגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, לפיו הודעת משרד הביטחון נמסרה ללא ידיעתו. עוד קודם לכן נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "עמדת ישראל בסוגיית ההסכם עם איראן נותרה כשהיתה, אך רה״מ נתניהו מאמין בתוקף שלישראל אין בעלת ברית חשובה יותר מארה״ב".