כשהידיעות והדיווחים על ההסכם עם טורקיה ממשיכות לזרום, ולאור המחאות של משפחות הנעדרים, החליט היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה, שצפויה לעסוק במספר נושאים שעל הפרק, כגון קיצור שבוע העבודה, פרשת ילדי תימן ומספר נושאים שהשרים מעוניינים להעלות על הפרק.



נתניהו פתח את הישיבה ואמר: "יש הרבה מיס-אינפורמציה והרבה דיס-אינפורמציה ביחס להסכם האפשרי המתגבש עם טורקיה, ולכן אני מבקש להבהיר: אנחנו ממשיכים כל העת במאמצים גלויים ומאמצים נסתרים להשיב לישראל את אורון שאול והדר גולדין ז"ל, וגם את שני הישראלים המוחזקים בעזה. אנחנו נמצאים בקשר רצוף עם המשפחות, ואנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את הבנים הביתה. אני יוצא היום לרומא, שם אפגש עם שר החוץ האמריקני, מזכיר המדינה קרי, ועם ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי. אנחנו נדון בתהליכים האזוריים, בשאלת הביטחון, בתהליך עם הפלסטינים, וכמובן גם בנושאים אחרים. 

"ביחס לתהליך עם הפלסטינים, אני חושב שאבו מאזן הוכיח שוב בשבוע האחרון לכל העולם שהוא איננו מעוניין במשא ומתן ישיר עם ישראל. גרוע מזה, הוא גם הפיץ שקרים נתעבים על מדינת ישראל ועל היהדות. הוא אומנם מיהר להתנצל, חצי התנצלות בשפה רפה, אבל הדברים שהוא אמר שם תואמים את הדברים הקשים שהוא אמר עלינו בהזדמנויות אחרות, כולל בעצרת האו"ם. לכן, אני חושב שאנשים יכולים להסיק מזה מי רוצה לקדם שלום ותהליך שלום - ומי אינו רוצה.

נתניהו התייחס לנסיעתו לרומא והוסיף: "בדיונים האלה עם מזכיר המדינה קרי ועם מתאו רנצי, נדון כמובן גם בהחלטה הגדולה של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי. אין השפעה ישירה על ישראל, לבד מן העובדה שאנחנו חלק מהכלכלה הגלובלית. בסוף השבוע קיימתי דיון עם שר האוצר, עם נגידת בנק ישראל, עם אבי שמחון וגם עם אנשי המקצוע ואנשים אחרים, לדון בשאלה של ההשלכות על המשק הישראלי. אני יכול לומר דבר אחד - כלכלת ישראל איתנה. היא כלכלה חזקה, יש לה יתרות מטבע חוץ בהיקף גדול מאוד, ולכן במידה ותהיה השפעה, היא לא צפויה להיות חזקה, לבד מהטלטלה העולמית הכללית. אני חושב, עם כניסה לתהליך הזה, שמצבה של ישראל הוא טוב".
לאחר מכן הוסיף: "הממשלה תדון היום בדבר היסטורי - בהסרת החיסיון, המוזר בעיניי, מפרשת ילדי תימן. אמרתי את זה בתחילת השבוע שעבר, אני מחויב לגילוי האמת. השר צחי הנגבי יהיה אחראי על הנושא ויביא לממשלה את הממצאים בעניין הזה. אנחנו גם מתחילים היום תהליך בדיקה של הנהגה חלקית של סוף שבוע ארוך במדינת ישראל. אני חושב שהדבר הזה, אם הוא ייעשה בצורה הנכונה, יכול להביא ברכה, וגם קצת רווחה ואורך נשימה, לאזרחי ישראל".
"הממשלה תדון היום בתוכנית להגדלת שיתוף הפעולה בין ישראל לאפריקה. כידוע לכם, בימים הקרובים אצא לביקור בארבע מדינות באפריקה. זה חלק ממאמץ גדול מאוד שלנו לחזור לאפריקה בגדול. זה חשוב לחברות ישראליות, זה חשוב למדינת ישראל, זה חשוב גם למדינות אפריקה. אנחנו מייצבים פה או מעבירים פה מכשיר חשוב להתחיל את התהליך הזה, שאין לי ספק שיילך ויתרחב במהלך השנים הקרובות.