היחידה הארצית של המשטרה סיימה אתמול את החקירה בעניין מעונות ראש הממשלה והודיעה כי נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות פליליות מצידה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. כפי שפורסם אתמול, ישנו חשד לשלוש עבירות - ביניהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בשלוש פרשות, שתיים מהן נוגעות להזמנת ארוחות למעון ראש הממשלה בניגוד לתקנון שירות המדינה. ניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, התייחס הבוקר (שני) בראיון עם ניב רסקין בגל"צ להודעת המשטרה, ביקש להדגיש כי נתניהו לא ביצעה עבירה וטען כי התקשורת מבצעת רדיפה אישית אחר בני הזוג. לדבריו, "היא לא ביצעה בשום שלב עבירה או שום דבר שמתקרב לכך, את זה אני אומר עם 40 סימני קריאה. ויותר מזה, הנושאים לפיהם פורסם לגביהם בתקשורת שכביכול יש המלצה להעמיד לדין - הם לא מגרדים אפילו את הרף הפלילי. זה זוטי דברים".



יש טענה שהיא העבירה רהיטים של המדינה לבית הפרטי בקיסריה, תשלום על טיפול רפואי באביה, פרשת החשמלאי, מה אתם טוענים? שזה לא קרה?
"אם אתה זוכר, לפני הבחירות עסקה התקשורת בעוצמה בפרשת רהיטי הגן ובמה שהוגדר כפרשת מחזור הבקבוקים. לפי מה שאני קורא בתקשורת, זה דברים שפשוט לא קיימים - מה שיש זה שתי ארוחות. אני לא יודע מה המשטרה העבירה לפרקליטות, אך יש שתי ארוחות שכתבו עליהן בתקשורת שבהן מטפלת סייעה לשרה נתניהו ואותה מטפלת קיבלה צ'ק ממנה באותה התקופה. כל אותן פרשיות זה סדר גדול של 4,000 שקלים".



ניר חפץ. צילום: רוני שוצר, פלאש 90



זה מריח לא טוב, נותן תחושה של מישהו שמנהל את העסק והתבלבל


"בכל העולם, בוודאי בעולם המערבי, מנהיגים ומשפחותיהם מתגוררים במעונות רשמיים. איפה הזיזו את אמות הסיפים בגלל דבר שעומד על סכום של 4,000 שקלים? בגרמניה? באנגליה? יש חלקים נרחבים בתקשורת שעוסקים בזה בהרחבה, אולי כי זה מביא להם רייטינג".



אבל זו הודעת משטרה, לא התקשורת. השאלה אם זה ראוי או לא. הם לא הגזימו?


"חד משמעית לא. ואני בטוח שהאמת הזאת תצא לאור ואני מקווה שבתוך מערכת אכיפת החוק ידעו להתעלם מרעשי הרקע ויקבלו החלטה שפויה".



השאלה היא האם היא עברה עבירה? לא אמרת את זה באופן ישיר.


"אני בטוח שהגברת נתניהו לא עברה שום עבירה בשום שלב והיא צחה כשלג, אין לי ספק שלא נגיע למצב של משפט. הנושאים עצמם שמתעסקים בהם לא מגרדים אפילו את זוטי הדברים".



אם בית המשפט יקבע שהיו דברים מעולם? מה זה אומר?
"גם היום אני מוכן להתייצב מאחורי האמירה שכל הפרשיות האלה מריחות ריח חזק של היטפלות לנתניהו ולמשפחתו וניסיון להחליף את השלטון, כי בקלפי זה לא הולך להם". 

אם משנות ה-90 יש כל מיני חקירות ועובדים שטוענים דברים, אולי בכל זאת הם היו לא בסדר?
"אתה שואל שאלה מתחום הצבע והאווירה, לא מצאו כלום ולא יצאו כלום, אלה העובדות". 

"האמת על מני נפתלי עוד תצא לאור"


על דחיית בית הדין לעבודה את דרישתה של שרה נתניהו לערער על פסק הדין שקיבל את תביעת אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, אמר היום חפץ: "הבקשה של נתניהו לערעור נדחתה, אבל זו לא הייתה בקשה רגילה כי היא לא הייתה צד בהליך". יועצו של נתניהו סייג את הישגו של נפתלי בבית המשפט כשאמר: "לאמת יש מן תכונה שפורצת החוצה, והאמת על מי הוא מני נפתלי תצא, אם לא בהליך כזה אז בהליך אחר. אני בטוח שזה יוכח בראיות והציבור יוכל להיווכח בכך".

שרה נתניהו ומני נפתלי. צילום:פלאש 90
 
בהמשך התייחס חפץ לסיום המגעים הקואליציוניים מול נפתלי בנט, בנוגע לדרישתו לתיקון ליקויי הקבינט, ואמר כי "ראש הממשלה למעשה היה עסוק גם במאמצי התיווך של ליצמן ונע בין שתי פגישות. 100 עיתונאים רצו אתמול תגובות על שרה וחשבתי לעצמי איך הוא עובר את הדבר הזה בשקט. אנחנו יודעים כולנו שאם נתניהו יוצא לשוק הפרטי..."
 
יש כבר תכנית? הוא קיבל הצעות?
לא, לא, בנימין נתניהו בוודאי מעוניין לפחות להשלים את הקדנציה הזאת עד סופה ויש לו עוד שלוש שנים. אני חשבתי לעצמי פשוט על כך שהוא עובר את הגיהינום הזה, ומידי פעם הוא מתעסק בתיווך של ליצמן, זה מצב לא נעים". בהמשך דבריו בירך את ליצמן על המאמצים לתיווך בין בנט ונתניהו ואמר: "הוא אחד האישים הפוליטיים היותר חכמים, וכל הכבוד לו שעשה את המהלך".
 
לשאלה איך מסתיים המשבר הקואליציוני, ענה: "אני חושב שהוא מסתיים בצורה טובה מאוד, כי בסופו של דבר, המהלך לכניסת ישראל ביתנו לממשלה - זה מהלך שקראנו לו מהיום בו היא הוקמה. זה היה כדי למנוע תופעות של קואליציית 61 ח"כים, רצינו קואליציה שיש בה הומוגניות בתפיסות העולם ושתחזיק עד שנת 2019. לדעתי לא נזכור את המשבר הזה עוד שבועיים". 
 
מה חשבת על ההתנהלות הקואליציוניות האחרונה? שר ביטחון הודח ושר נוסף התפטר
"לא כקלישאה, אבל אני חושב שיש פה תקשורת רעבה שצריכה להתפרנס. מה שקראת לו 'הדחת שר הביטחון', הוא לא הודח. גם אם מפלגת 'העבודה' הייתה נכנסת - היו שינויים דרמטיים בתיקים של אנשים. לא היה ספק שיעלון, שהיה שר ביטחון מצוין, היה מקבל תפקיד ראוי במקום תיק הביטחון. התיאורים על הגזל של התפקיד והאופן הכביכול כה נוראי - אני לא מקבל את זה. הוא אומר שאין לו אמון בנתניהו וזה המשחק הפוליטי. בשנים שיעלון היה שר ביטחון - מעניין שכן היה לו אמון מלא בנתניהו וכשהתפקיד עבר למישהו אחר אין לו אמון. נדמה לי שהמאזינים ברובם הגדול לא קונים את המהפך הזה בעמדה כשמסיימים תפקיד". 

שר הביטחון המתפטר משה יעלון נפרד מחיילים. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון