ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), קרא היום (שלישי), במהלך אירוע הענקת פרס ע"ש הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל לאלופה במיל' ארנה ברביאי, למשפחתו של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון, לא להפוך את המקרה הקשה והמורכב לקמפיין נגד צה"ל". הרצוג התייחס לעצרת המתוכננת להתקיים הערב בכיכר רבין: "כבודו של צה"ל, עמוד השדרה הערכי שלו, מערכת הבקרה הפנימית ומערכת המשפט הצה"לית עומדים מול מתקפה ברוטאלית, מרושעת, צינית והרסנית. הציבור הישראלי מוזן במניפולציות מכוערות של אנשי תקשורת ופוליטיקאים המנצלים את רגישותו ואהבתו לחיילים ולחיילות. 



יו"ר המחנה הציוני הוסיף כי הוא מבין את כאבה של משפחת אזריה ואת המצוקה הגדולה אליה נקלעו, "אבל אני קורא להם לא להפוך את המקרה הקשה והמורכב הזה לקמפיין נגד צה"ל, ערכיו וסמכותו. קמפיין כזה אינו משרת את בנם אלאור, אלא רק פוליטיקאים חסרי אחריות, בריוני מקלדת ואמנים שמחפשים כותרת שהפכו את צה"ל ומפקדיו למטרות לחיצי בלע".



עוד אמר הרצוג, כי "מי שמגיע להפגנה הזו מגיע להפגנה של הימין הקיצוני שמטרתו להחליש את ערכי צה"ל. לא לחינם אף חבר ממשלה לא יגיע לאירוע הזה, לא לחינם אף בכיר בליכוד או ביש עתיד לא יגיע. אף בכיר בכולנו ואף בכיר מהמחנה הציוני לא יגיע. כי כולנו מאוחדים באמונה שאסור להחליש את צה"ל ואסור להכניס אותו לדיון הפוליטי ברחוב הישראלי. אבל מי כן יהיה שם? יהיו אנשי הימין הקיצוני, יהיו פוליטיקאים מהימין הקיצוני, מי שמגיע לשם נופל למניפולציה פוליטית של הימין הקיצוני". 



הרצוג אף אמר כי בעצרת יש "מאפיינים של המרדה ששוברים מוסכמות שכולנו חייבים לקדש, דווקא בעת הזו", והוסיף "אני קורא לציבור, לאמנים ובייחוד לנבחרי הציבור מכל המפלגות והזרמים להחרים את העצרת. להפסיק את מחול השדים ולאפשר לצבא ההגנה לישראל להמשיך במשימת הביטחון".