יו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג יוצא באגרת ששלח בדוא"ל לחברי ופעילי המפלגה, בביקורת חריפה על "הבית היהודי", כותב כי דבריו של חבר סיעתו ח"כ זוהיר בהלול גרמו נזק אך לא מזכיר אפילו ברמז את הבדיקה המתנהלת בעניינו ואת הדיווחים על כך שהוא ניהל מגעים מתקדמים עם נתניהו על הצטרפותו לממשלה.
באגרת תוקף הרצוג את "הבית היהודי" וכותב כי "ב"בית הגזעני" של נפתלי סמוטריץ' התחרפנו לחלוטין. מחברי כנסת ושרים הם הפכו לטוקבקיסטים". "יש שם תחרות: מי מאיים יותר, מי משתולל יותר, מי אומר אמירות גסות יותר. הD– 9 שמוטי יוגב איים לעלות איתו על בית המשפט העליון הוא כלום לעומת הארטילריה שירתה עליו השבוע שרת המשפטים בנאומה בכנס עורכי הדין באילת", כתב הרצוג.

בבית היהודי לא נשארו חייבים, והגיבו בחזרה: ״אצל בוז׳י עומק ההסתה כעומק החקירה, מפרגנים לו הצלחה בחקירה הפלילית המתנהלת נגדו״
 

"אמירות שמביישות את היהדות" 

לדברי הרצוג,  "בית המשפט העליון הוא גוף אמיץ, עצמאי וחזק-  כזה הוא גם חייב להישאר. גם אם לשרה שקד יש הסתייגויות, גם אם היא חושבת שהוא פועל באופן שגוי – אסור לה להתקיף אותו באופן ברוטאלי כל כך. אסור לה לאיים על שופטיו. אסור לה לומר בבוטות שהם אינם מבינים את תפקידם". "אסור לדרוס ברגל גסה את עקרון הפרדת הרשויות כמו שעשתה השבוע השרה שקד", הדגיש.

לדבריו, "על המקום הראשון בתחרות המופרעת של הבית היהודי מתחרה ח"כ סמוטריץ'. הוא גזען גס רוח שמבטא את הצדדים המכוערים ביותר של החברה הישראלית. האמירות שלו בנוגע להפרדה בין יולדות ערביות ויולדות יהודיות מביישות את הכיפה שהוא חובש. מביישות את היהדות ומביישות את הכנסת בה הוא מכהן".

סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל,פלאש 90
סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל,פלאש 90

 
בתי החולים בישראל, טוען הרצוג,  הם אי של שוויון בתוך המציאות הקשה שמתפתחת סביבנו. יהודים וערבים. יהודיות וערביות. חאפלות ותפילין. עצב ושמחה. רגעים אנושיים שמזכירים לכולנו שאנחנו בני אדם. כולנו. בלי הבדל דת, גזע או מין. מזכירים ששוויון, לא רק בבתי החולים, הוא ערך יסוד ואתגר לאומי שצריך להילחם עליו בכל מעגלי החיים.
" מי מאיתנו לא היה שם? באישפוז בחדר המיון או באושר המופלא של הלידה, כשלידנו עומדים אנשים ומשפחות שלא הכרנו, אך ברגע הפכו הכי קרובים וזה לא משנה מאיפה באו, היכן נולדו, באיזו שפה הם מדברים או מה המנהגים שלהם", הוסיף.
הרצוג מזהיר כי "גזענות היא רעל מסוכן שמתפשט כמו טיפת דיו בכוס מים וצובע את החברה הישראלית כולה בצבעיו. אנחנו צריכים להילחם בו בכל כוחנו כדי שלא נתעורר יום אחד לחברה בה אמירותיו הבזויות של סמוטריץ' הפכו להיות חלק מקובל בשיח הישראלי".
ולגבי דבריו של ח"כ זוהיר בהלול (המחנ"צ), שטען כי הפלסטיני שנורה בחברון בעת שניסה לדקור חיילי צה"ל אינו מחבל, כתב הרצוג כי "הדברים גרמו לנזק פוליטי מיותר. התקשרתי לח"כ בהלול והבהרתי לו שאני דוחה את האמירות שלו בכל תוקף. הן אינן מייצגות את המחנה הציוני. מחבל הוא מחבל הוא מחבל, וזה לא משנה אם הוא יצא לרצוח יהודים או ערבים"
אך גם כאן מצא הרצוג לנכון לתקוף את ה"הבית היהודי": הביקורת על זוהיר הגיעה כמובן גם מאותם טוקבקיסטים של "הבית הגזעני", סליחה, מפלגת "הבית היהודי". אותם מנהיגים כביכול שמובילים קמפיין גזענות הרסני, ומנסים להביא לשחרורו של החשוד ברצח הנורא בדומא החליטו להטיף לנו מוסר - "רבין מתהפך בקברו" זו הייתה לשון ההודעה ששלחו הצבועים הללו לתקשורת".