התקציב הדו שנתי מעורר מחלוקת: השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, אמר הבוקר (שבת) באירוע "שבתרבות" בחולון כי "מבחינה מקצועית תקציב דו שנתי הוא דבר לא טוב, אבל התחייבנו לכך בהסכמים הקואליציוניים. שר האוצר אמר שהוא ינסה לשכנע שיהיה תקציב חד שנתי, לא הגיוני לחזות היום את תקציב המדינה לעוד שנתיים".


 


במסגרת אירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא אמר היום יו"ר "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, דבר דומה: "אף אחד לא יודע לנהל תקציב דו שנתי ואם זה יקרה שוב נגיע שוב למקום אחר. אין אדם אחד שחושב שזה מקצועית צעד טוב. אני בקשר מתמיד עם משרד האוצר, בנק ישראל, האקדמיה, התעשיינים, כולם יודעים שזה מוביל לאסון שנעשה מסיבות פוליטיות. זה יפגע בכיס של אחד ואחת מכולנו".



לפיד המשיך בדבריו לגבי לגבי הכינוס המשותף שלו על ח"כ אביגדור ליברמן, ואמר כי "יש נושאים שאני וליברמן רואים עין בעין כמו יחסי החוץ של מדינת ישראל ותפקידנו כאופוזיציה לקום ולהרתיע. כך למשל משרד החוץ הודיע שסוגרים שגרירות בבלרוס ואז הם העבירו את השגרירות לאיסטנבול ואחרי שסגרו באל סלבדור, הם עברו לרמאללה. זה טיפול כושל של משרד החוץ שליברמן ואני שמאמינים שצריך לטפל בזה, לכן החלטנו שצריך להתריע על זה".



יו"ר יש עתיד ביקר את התנהלות הממשלה ואמר כי "ממשלת ישראל דירדרה את יחסי החוץ של ישראל וגם טוענת שהכל בסדר וזה לא נכון. עוד לא החלמנו מהמשבר של נאום נתניהו בקונגרס ולאט לאט מתהדקת טבעת של הבידוד. ב-2009 במבצע עופרת יצוקה מגיעים לפה נשיא צרפת, מרקל, ראש הממשלה של צ'כיה, איטליה ובריטניה בזמן ישראל תקפה בעזה. משרד החוץ חולק בין שישה שרים שונים שאיש מהם אינו יודע מה השני עושה. זה אבסורד ניהולי, כך לא מתנהגת מדינה".



חבר מפלגתו של לפיד, ראש השב״כ לשעבר וחבר ועדת חוץ ובטחון, ח״כ יעקב פרי (יש עתיד), תקף בשבתרבות בחולון את הממשלה, ואמר: "תנועת ה- BDS צוברת תאוצה בקמפוסים ברחבי העולם, פרלמנטים רבים מחוקקים חוקים נגד ישראל, הפלסטינים צוברים הישגים בזירה הבינלאומית, וראש הממשלה לא עושה דבר״, אמר פרי והוסיף: ״מנסים לתייג את ישראל כמדינת אפרטהייד ובמקום להסית תקציבים למשרד החוץ ולמנות שר במשרה מלאה, ראש הממשלה, מתעסק בשרידות פוליטית״.


 


לפיד שב והצהיר כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה: "אני רוצה להחליף את נתניהו. אני רץ לראשות ממשלת ישראל אבל לא אעשה את זה על ידי שאני אכפיש אחרים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תבחר בעתיד ולא בעבר. בסקרים האחרונים היו לנו 18-20 מנדטים אבל זה שני שליש הדרך להגיע לאן שצריך".



על ההתקרבות שלו לחרדים אמר לפיד: "אנחנו עדיין נלחמים בבג"צ על שוויון בנטל, אבל אני לא כמו אבא שלי, הוא לא האמין באלוהים כי הוא איבד את אלוהיו בשואה. אני כן מאמין, וכשהלכנו עם ניצולי שואה לכותל לעשות להם בר מצווה ולבשתי טלית והנחתי תפילין איתם יחד, זה היה מאוד מרגש ואמרו שאני מתחזק, אז זה לא נכון, אבל יש לי יחס חם ליהדות. אני מדבר הרבה עם החרדים, ליצמן היחיד שלא מדבר איתי. אני מאמין בשוויון בנטל, צריך ללמד לימודי ליבה אבל הטון שלי בעבר בנושא היה לא נכון".



בסוגיית השיח המדיני עם הפלסתינים הוסיף פרי כי "אם מדינת ישראל תיזום ולו צעד קטן, רוב מדינות העולם יהיה לצידנו ונזכה לתמיכה בינלאומית רחבה. חוסר האמון היום בין המנהיגים הוא טוטאלי ועל מנת להתחיל איזושהי צורה של משא ומתן יש לבנות תשתיות של אמון ואין להגביל את השיח מדיני בזמן כפי שאין לשאוף להגדרות של שלום אלא לשורה של הסדרים".