אחרי הסרה בפרלמנט המצרי: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שני) בירושלים עם שגרירה החדש של מצרים בישראל, חאזם חיירת. בפגישה דנו השניים ביחסים בין ישראל ומצרים, בסוגיות אזוריות וכן בתהליך המדיני עם הפלסטינים. כזכור, מאז "עמוד ענן" לא הוצב שגריר מצרי בישראל ולאחרונה הוחזר השגריר.



בתוך כך נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, אומר כי ארצו ממשיכה להיות מחויבת להסכם השלום עם ישראל, על אף התנאים הקשים שמצרים הייתה נתונה בהם בשנים האחרונות.



בנאום שנשא ביפן הוסיף א-סיסי כי ארגוני הטרור בעולם מנצלים את הבעיה הפלסטינית לפעולותיהם הנפשעות נגד מדינות העולם. עם זה, לדבריו, במזרח התיכון לא תהיה יציבות בלי פתרון צודק ויציב לבעיה הפלסטינית, שישים קץ לסבלו של העם הפלסטיני.





"הייתי רוצה לירות בו"




הדברים נאמרים יום לאחר שחבר בפרלמנט המצרי, כמאל אחמד, תקף בנעל חבר אחר בפרלמנט, תוופיק עוכאשה, משום שהעז להיפגש עם שגריר ישראל בקהיר, ד"ר חיים קורן. קורן אף אמר בראיון בערוץ עשר כי נפגש גם עם הנשיא א סיסי ועם בכירים נוספים.



העיתון המצרי "א-שורוק" דיווח כי עוכאשה הגיע לדיון בפרלמנט שנועד בין השאר לעסוק בפגישתו עם שגריר ישראל, ואז הותקף על-ידי אחמד בנעל. הוא בא אליו מאחור והטיח את הנעל בראשו. יו"ר הפרלמנט, עלי עבד אל-עאל, גירש אותם מהדיון רגע לפני שהעימות גלש לפסים אלימים עוד יותר.



מיד לאחר התקרית, נעל יו"ר הפרלמנט את הישיבה. חבר הפרלמנט המכה אחמד, אמר אחרי התקרית לעיתון "אל-ווטן": "עוכאשה ראוי ל-90 מיליון נעליים. הייתי רוצה לירות בו. מה שעשיתי משקף את הדעה של העם. עשיתי את מה שעשיתי כיוון שאני חבר פרלמנט מטעם העם ונציג שלו. כל פעם שאראה אותו, אכה אותו בנעל".



עוד לפני הישיבה הוחלט שעוכאשה יצטרך להתייצב בפני ועדת חקירה פנימית בשל פגישתו עם השגריר. יותר מ-100 חברי פרלמנט פנו בימים האחרונים ליו"ר הפרלמנט המצרי כדי לדון בפגישה ההיא, ודרשו לבטל את חברותו של עוכאשה בפרלמנט.



 חבר הפרלמנט המצרי טאופיק עוכשה. צילום: רויטרס
חבר הפרלמנט המצרי טאופיק עוכשה. צילום: רויטרס