הסערה הפוליטית שאירעה בקואליציה בעקבות פינוי הבתים בחברון, הגיעה עד לדאבוס שבשוויץ, שם נמצא בימים אלה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמשתתף בוועידה הכלכלית שמתקיימת באזור. גורמים בסביבת ראש הממשלה נתניהו התייחסו הערב (שישי) לעימותים שהתקיימו בין חברי הקואליציה בעקבות פינוי המתנחלים שהתבצרו בבתים ואמרו כי "נתניהו מגבה את שר הביטחון וכוחות הביטחון וקורא להרגעת הרוחות".
עוד אמרו כי "ראש הממשלה תומך בהתיישבות ומעריך את המתיישבים, שעומדים באומץ ובנחישות יום יום מול הטרור. כולנו מחויבים לכבד את החוק, ובמקרה זה לא הוסדרו עדיין כל האישורים. ברגע שזה יקרה יוכלו המתיישבים לשוב לבתים, כפי שקרה במקרים דומים בעבר". 

כזכור, שר הביטחון יעלון, שהורה על הפינוי התייחס במהלך הבוקר להליך ואמר כי במקרה זה החוק הופר ברגל גסה: "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע מספר פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו", אמר יעלון.

 למרות הטונים הגבוהים, אפשר להירגע - הבחירות לא מעבר לפינה. פרשנות


פינוי הבתים בחברון. צילום: רחל בן ארי


שר הביטחון התייחס לביקורות שנשמעו מצד חברי כנסת ושרים מהימין ואמר "אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולנבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - ולא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של מספר פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו".

בתוך כך הבהיר יעלון כי ההתיישבות חשובה ללבו וימשיך לפעול למענה במסגרת החוק. בתגובה לטענה כי המתנחלים רכשו את הקרקע כחוק, הוסיף כי"טענת רכישת הבתים תיבדק, כמו גם היבטים ביטחוניים ומדיניים, טרם מתן אישור לאכלוסם. מי שפועל תוך הפרת החוק, לא מסייע להתיישבות אלא פוגע בה קשות".

דבריו של יעלון נאמרו, כאמור, בתגובה לביקורות שנשמעו מצד חברי כנסת ושרים בימין שיצאו נגד פינוי המתנחלים שהתבצרו בבתים בחברון. סיעת הבית היהודי תקפה את השר יעלון ומסרה כי: "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם. מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי קראה לראש הממשלה נתניהו להתערב בעניין פינוי הבתים ואמרה כי "אם לנתניהו חשובה שלמות הקואליציה, כדאי שיתערב וירסן את בוגי. פעם אחר פעם בתים נרכשים כחוק בתוך סבך של מורכבויות, אולם שר הביטחון שוב מורה לפנות או להרוס מבלי שמתבצע הליך בדיקה משפטי הוגן. שבענו מהבטחות ומאכזבות. אם לא יחול שינוי בנוגע למדיניותו של שר הביטחון ובתוך כך גם ביחס להחלטתו על הבתים שנרכשו בחברון, נדון ביום שני בישיבת הסיעה על המשך הצעדים".

הפינוי עצמו עבר ללא הפרות סדר חריגות או אירועים אלימים. המתבצרים אמנם ניסו למנוע את כניסתם של כוחות הביטחון והציבו מכשולים שחסמו את הדלתות כמו שקי חול ומלט שהקשו על כוחות הביטחון, אך לבסוף בוצע הפינוי בהצלחה. "חברים לשעת צרה" הפיצו סרטונים בהם נראים המכשולים שהוצבו בפני כוחות הביטחון.