העיתונאי רביב דרוקר דיווח בעמוד הפייסבוק שלו כי יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר לכאורה אתמול לחברת הכנסת מיכל בירן: "זין בעין תקבלי מה שאת רוצה".

"אתמול בערב התכנסה מזכירות לשכת מפלגת העבודה. החברים התבקשו לקבוע את סדר היום והמועד של ועידת מפלגת העבודה הקרובה. צ'יק צ'אק זה הסתיים. קבעו שהיא תקיים דיון מדיני ותחליט על דחיית הפריימריז ממאי 2016 לאוגוסט 2016 (יחימוביץ' הסכימה). בינתיים. בוז'י רוצה לדחות עוד. הוחלט שהועידה הדרמטית תתקיים ב – 2.2.16. היא הייתה אמורה להתקיים ב – 31.1.16 אבל בוז'י הסביר שלמיכל בירן יש אירוע באותו יום ולכן הועידה תידחה ביומיים. עד כאן מי מנוחות ואז נכנסה מיכל בירן, ללא הזמנה, לחדר", כך כתב דרוקר. 
 
על פי דרוקר, בירן "פשוט נכנסה והתחילה לתקוף את הרצוג" ויו"ר האופוזיציה "ניסה להוציא אותה, אבל בירן הייתה נסערת. הרצוג אמר הדיון נגמר. 'גלעד, תוציא אותה', הוא ביקש מהמנכ"ל להוציא אותה, אבל איך יוציא? בכוח? ח"כית של המפלגה? בירן אמרה שלא ישתיקו אותה והיא עומדת על זכותה לדבר. הרצוג איבד את זה", כך כתב דרוקר. 

"זין בעין תקבלי מה שאת רוצה", אמר לכאורה הרצוג לבירן והודיע לה שהוא מבטל לה את האירוע. "בירן יצאה עם דמעות מהחדר ונכנסה לחדר סמוך. הרצוג נלחץ. טמנו לי מארב, הוא מלמל והביע חשש שידליפו את זה לתקשורת. העוזר הפוליטי התחיל לעשות מסעות דילוגים אל-לה-קיסינג'יר בין הרצוג לבירן. בסוף, בירן ניצחה. הרצוג ביקש מהחברים להסמיך אותו לדחות את תאריך הועידה הדרמטי ל -7.2.16. חמישה ימים קדימה. החברים הסמיכו אותו ועכשיו בטוח תהיה המון תקשורת לאירוע של מיכל בירן", סיכם דרוקר. 

מיכל בירן. "לא נאמר משפט כזה". צילום: פלאש 90
מיכל בירן. "לא נאמר משפט כזה". צילום: פלאש 90


עיתונאי חדשות 10 סיפר כי הוא התקשר למיכל בירן, לברר אם אכן נאמר המשפט הבוטה: "בירן אמרה שהיא לא זוכרת. תהיתי איך ניתן לשכוח משהו שקרה לפני כל כך מעט זמן והוא 'קצת' חריג. בירן אמרה שנאמר איזשהו משפט בסגנון הזה, אבל היא לא זוכרת במדויק וההדורים ייושבו. סימסתי לבוז'י. הוא חזר אליי במהירות ואמר "מוכחש לחלוטין". טענתי שאני מתקשה להאמין שמה שנמסר לי אינו נכון. הוא אמר שלא משתמש במילה הזאת. טוב, אני דווקא זוכר בסרט של ענת גורן שהרצוג מקלל את טוני בלייר עם המילה "שיזדיין", אבל אמר אז אמר. אחריו התקשרה מיכל בירן אליי שוב ואמרה שאני צודק ובאמת היא זוכרת טוב ולא נאמר משפט כזה".

 

בוז'י הרצוג לח"כ מיכל בירן: זין בעין תקבלי מה שאת רוצהכן, כן, בוז'י שלנו. מעשה שהיה כך היה. אתמול בערב התכנסה מזכירות ...

Posted by ‎רביב דרוקר‎ on Friday, January 22, 2016