שר התחבורה והשר לענייני מודיעין, ישראל כץ, התראיין היום (שישי) לעיתונאי יואב קרקובסקי בכנס לימוד FSU 2015. בריאיון הוא התייחס להודעה על פתיחת בדיקה פלילית על נסיבות החשדות כלפי שר הפנים סילבן שלום. "כשהיועץ המשפטי מורה על בדיקה כולנו צריכים לכבד את רשויות החוק ולתת להן לבצע את עבודתן".



בנושא טורקיה, כשר האמון על ענייני מודיעין, שמר כץ על עמימות, שקשה לדעת למה לייחסה. ההסכם המתוכנן אינו אסון אבל גם לא שמחה גדולה, הוא אמר. "ההסכם הוא עוד לא הסכם. כל דבר שהוא אינטרס משותף שטוב לישראל, צריך להביא אותו לידי ביטוי. לא צריך מדיניות של שחור ולבן באזור הזה אלא להתמקד מול כל גורם בדברים שחשובים למדינת ישראל".



כץ שמר על נאמנות לראש הממשלה באשר לנושא מתווה הגז: "כולם מסכימים שאסור שהגז הזה יישאר בתוך הים. הטורקים מעוניינים בגז, אנחנו מעוניינים בחלק ממנו כדי להוזיל אותו, לשפר את איכות החיים וכדי לייצא וברור שבעידן כזה יש לכך ערך מדיני. כמו שאני לא רוצה שיתערבו לי, כך אני עם שרים אחרים. אם מישהו מוביל את נושא הגז אנו מגבים. כרגע זה בגדר עובדה ואין מקום לוויכוח. צריך לקוות שזו ההחלטה הטובה ביותר שתביא לאזרחי ישראל את התועלת הגדולה ביותר. אנחנו מדינה שלא רוצה להיות מבודדת ואם הגז יאפשר יתרונות במישור המדיני, ודאי שאנו צריכים לעשות את זה''.



לשיטתו, של השר כץ, גל הטרור האחרון, המכונה אינתיפאדת היחידים, הוא שלוחה של דעאש. "אנחנו לא יודעים להסביר בתרבות שלנו, המערבית, שהוכרזה עליה מלחמה, איך נערות צעירות נוסעות לסוריה להתחתן עם לוחמים אסלאמיים. מישהו יודע להסביר את זה? זה קורה. אותו דבר אנחנו רואים כאן".



באשר לעזה ויהודה ושומרון, לשר יש תכניות מפתיעות: "אם כבר פינו את היהודים מעזה, בואו נתנתק ממנה. נקים אי עם גשר לעזה. בדקתי את האפשרות במסגרת תפקידי כשר התחבורה. ביו"ש צריך להתמקד בשמירה על הביטחון. צריך להיות קשר כלכלי בין ערביי יו"ש לירדן. כרגע אנחנו לא יכולים לקבל הכרעה מדינית שם".



בחירות? לא בקרוב, אומר כץ. "אני בעד הרחבת הממשלה ומקומו הטבעי של ליברמן הממשלה, לצערי זה לא בשליטתי. התקציב עבר לשנה הקרובה ואני מניח שעד 2018 לא יהיו בחירות. הממשלה לא עושה את עבודתה? בשביל מה צריך בחירות? אנחנו מגבים את ראש הממשלה הנבחר שהוא הקפטן של הספינה הזו. אני לא רואה כרגע בעיה לרוה"מ במנהיגותו בליכוד. אני פועל לשנות את המדינה לטובת אזרחיה בכל האזורים".