דבריו של ח"כ אורן חזן לח"כ קארין אלהרר ממשיכים לתפוס כותרות: תנועת אומ"ץ ביקשה הבוקר (רביעי) להגיש תלונה נוספת לוועדת האתיקה בגין התבטאות "בצורה מעליבה, פוגענית ומזוויעה כלפי ח"כ אלהרר תוך שימוש ציני בנכותה הקשה".



מטעם התנועה הוגשה בחודשים האחרונים שורת תלונות לוועדת האתיקה של הכנסת, שהצביעו לטענתה, על "דפוס התנהגות בלתי נסבל, נקלה וחסר אחריות מצדו של ח"כ חזן". בהודעתם נכתב כי "לצערנו נהגה עד כה ועדת הכנסת באיפוק כלפי ח"כ חזן. אומ"ץ מגישה בזאת תלונה נוספת ששוברת הפעם את הנורמות של המוסר ושל התנהגות של איש ציבור".



התנועה ביקשה מוועדת האתיקה שלא לעבוד על כך לסדר היום ותובעת מהוועדה להשית על ח"כ חזן "עונש כבד ביותר למען ישמעו ויראו על-מנת שהציבור ימשיך לכבד ולו רק באורח חלקי את נבחרי הציבור שלו".



כזכור, ח"כ חזן עורר סערה כשלעג לנכותה של חברת הכנסת אלהרר. ימים ספורים בלבד לאחר שהאשים את ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) בהצבעה כפולה לאחר שסייע לח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) להצביע בשל מוגבלותה הפיזית, צעק אתמול חזן לעבר אלהרר במהלך ההצבעה על חוק הגיוס: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?" בסיום ההצבעה ניגש יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונזף בו על כך שלא סילק את חזן מהמליאה בגלל דבריו. אדלשטיין הציע ללפיד להגיש תלונה לוועדת האתיקה ויו"ר יש עתיד אמר שיעשה זאת.



נתניהו נזף בחזן



כבר אתמול, הגיבו פוליטיקאים רבים על הפרשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בחזן ואמר: "חבר כנסת בסיעתי אמר דבר פסול לחברת הכנסת קארין אלהרר, דבר שאסור היה להיאמר ואני מגנה אותו בכל פה. אני התקשרתי לאותו חבר כנסת ונזפתי בו ואמרתי לו שהדברים הללו אסור שיישמעו". נתניהו ששוחח עם חזן הוסיף: "אני לא יכול לסבול גזענות, אני לא יכול לסבול אפליה, אני לא יכול לסבול התעמרות, לא נגדכם ולא נגד אף אחד. היום בכנסת קרה משהו, משהו חמור. ביקשתי לבדוק את הפרטים והם אכן התבררו"



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תקף את את התנהלותו של ח"כ חזן: "מדובר בהתנהגות של שור מועד". בראיון לערוץ הכנסת אמר אדלשטיין: "זה כבר לא סיפור של תחקיר עיתונאי. זו התנהגות של שור מועד לאורך חצי שנה וצריך לשים קץ לדברים האלה".



גם ראש האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס לנושא בחשבון הטוויטר שלו: "התנהגותו של ח״כ אורן חזן מכתימה את הכנסת. אבל הבושה האמיתית היא שנתניהו, כרגיל, עושה אפס מאמץ כדי להסיר את הכתם". את דבריו אמר הרצוג טרם תגובתו של ראש הממשלה.