ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בירושלים. השניים דנו במצב בין ישראל לפלסטינים והתגברות גל הטרור ובדרכים להביא לסיומו.



בפתח הפגישה מסרו נתניהו וקרי הצהרות לתקשורת. ראש הממשלה בירך את מזכיר המדינה על הגעתו לירושלים ואמר כי הוא חבר בניסיון המשותף להשיג יציבות ושלום. עם זאת, ראש הממשלה הוסיף כי אי אפשר להגיע לשלום כשיש טרור. "כמו שהעולם חווה את הטרור הזה שמגיע עם אותן תקיפות על ידי האסלאם המיליטנטי, ישראל נלחמת איתם כל שעה, מול המחבלים עצמם ומול אלו ששולחים אותם והמקורות שממנים אותם".



נתניהו הפציר בקהילה הבינלאומית לתמוך במלחמה של ישראל בעניין זה. "זה לא רק הקרב שלנו, זה הקרב של כל העולם", אמר.



מזכיר המדינה קרי הודה לראש הממשלה ואמר כי שמח להיות בישראל שוב, "למרות שאני מגיע בזמן בעייתי". על המצב הביטחוני בישראל אמר קרי, כי ברור שאף אדם לא צריך לחיות עם התקפות נגדו ברחוב, עם סכינים או מספריים: "אני מגנה את הטרור שלוקח חיים של חפים מפשע ומשבש את חיי היום יום".



קרי הבהיר לישראל יש כל זכות בעולם להגן על עצמה ויש לה מחויבות לעשות כך. כך היה וכך יהיה. התפילות שלנו עם החפים מפשע, שנפצעו. אתמול חייל נהרג, המחשבות שלנו עם המשפחה שלו".



מזכיר המדינה הסביר כי גם מספר אזרחים אמריקאים נהרגו בשבועות האחרונים: "אתמול דיברתי עם משפחתו של עזרא שוורץ, צעיר שהגיע לכאן, מוכן ללכת לקולג', מתרגש לקראת עתידו. אתמול משפחתו ישבה שבעה, דיברתי איתם, שמעתי את הרגשתם על אובדן של ילד. אני פה כדי לחשוב על הדרך שנעבוד ביחד, כולם, לדחוף קדימה נגד הטרור, נגד האלימות וללכת קדימה כדי להחזיר את השקט ואת ההזדמנות להביא שלום למשפחותיהם".



קרי הוסיף: "אנחנו מודאגים מאוד מסוריה, מדאעש, מהמצב בעולם. יש לנו עניין לעבוד ביחד נגד האלימות כאן, שמפריעה יותר מדי ליותר מדי מדינות ולחיים האישיים בהם. אני שמח להיות כאן ולעבוד איתך".



מזכיר המדינה צפוי להיפגש מאוחר יותר היום עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג.