שר האוצר משה כחלון והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הכריזו היום (רביעי) על הגדלת שכר הנגדים במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר. התוספת תהיה בגובה של עד כ-1,500 שקלים ועלותה עומדת על כ-400 מיליון שקלים לשנה.



שר האוצר כחלון התייחס לכך ואמר: "אני שמח לבשר כי אחרי עיכוב מתמשך הבאנו ליישום הסכם הנגדים בצה"ל. היום יותר מתמיד ראוי שגורמי הביטחון שנמצאים ברחובות ושומרים על ביטחון הציבור, ייהנו מהעלאה משמעותית שתביא לשכר הוגן וראוי".



השר לביטחון פנים ארדן הגיב: "יש לנו חובה מוסרית ואינטרס לאומי לתגמל את הסוהרים, שוטרי השטח ואת משפחותיהם בכדי שיהיו לנו ארגונים ביטחוניים חזקים ואיכותיים. הסוהרים ושוטרי השטח הם הכוח המרכזי והעיקרי של שב"ס ומשטרת ישראל. הם עובדים בסיכון ביטחוני גבוה וללא מגבלת שעות וימים. יש לנו חובה מוסרית ואינטרס לאומי לתגמל אותם ואת משפחותיהם כראוי להם בכדי שיהיו לנו ארגונים ביטחוניים חזקים ואיכותיים".



הנגדים במשטרה ובשירות בתי הסוהר ייהנו כאמור, מתוספת שכר של עד כ-1,500 שקלים אשר תתבצע בשתי פעימות במהלך השנים 2016-2017. צוותים מקצועיים ממשרד האוצר ומהמשרד לביטחון פנים יסכמו את כללי המודל בתוך 30 יום. המודל נועד לתגמל את הנגד בהתאם למקצועו ובהתחשב בסדרי עדיפות ארגוניים.



החלטת השרים התקבלה בהמשך לסיכום שנחתם לפני שלוש שנים בין הממונה על השכר במשרד האוצר לבין ראש אגף כח האדם בצה"ל על יישום מודל שכר חדש לנגדים בצה"ל. הסכם זה ייושם במקביל למודל השכר עם הנגדים במשטרה ובשירות בתי הסוהר.