אחרי התגובות הקשות הגיע התיקון.

אמש, הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי על שרים ועל חברי כנסת יהודים יהיה אסור לבקר בהר הבית בעקבות ההסלמה וגל הפיגועים הגובר והבוקר (חמישי), לשכת ראש הממשלה הוציאה הבהרה כי "הנחיית נתניהו למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וח״כים להר הבית עד הודעה חדשה, חלה על יהודים וערבים כאחד".



בלשכה נמסר כי ההחלטה נובעת מהכוונה לצנן את האווירה סביב הר הבית וכי בימים האחרונים מנע נתניהו מאישי ציבור פלסטינים לעלות להר הבית.



אחמד טיבי התייחס להבהרה: "לא נתניהו ולא הימין יוכלו למנוע מאיתנו להיכנס למסגד אל-אקצה שלנו. מי שהחליט בתחילה על מניעת הפרובוקטורים מימין כמו אורי אריאל שכניסתו הציתה את השטח כדי לצנן את האוירה עושה סיבוב פרסה וסלטה לאחור ומחליט במחי יד להסלים את המצב".



עוד הוא אמר: "זו החלטה מטורפת ובלתי חוקית. מחר כולנו נהיה שם במסגד אל-אקצה, כי זה המסגד שלנו. לשים ח"כים ערבים ומוסלמים במישור אחד עם אריאל וחוטובלי זה כמו לומר לבעל הבית שהוא והפורץ לביתו חד הם. החלטה זו מוסיפה שמן למדורה".



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה: "נתניהו הולך סחור סחור, חסר עמדה ועמוד שדרה. מתחם אל-אקצה הינו שטח כבוש שעל פי הסטטוס קוו נמצא בניהול מלך ירדן והווקף המוסלמי. אין לנתניהו סמכות חוקית או מוסרית למנוע מהח״כים הערבים להגיע למסגד. נתניהו ממשיך להיגרר אחרי הנהגת המתנחלים בקואליציה ומדרדר את כולנו לפי תהום".



"מי שחרד לביטחון, לא יכול לעסוק בניהול נקודתי של הסכסוך אלא חייב לחתור להסדר כולל ולניהול משא ומתן אמיתי וכן שמטרתו סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית", הוסיף ח"כ עודה.



ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת החוקה התייחס להחלטת ראש הממשלה: "אפשר להודיע היום בכל תחנות הקשר של צה"ל כי הר הבית כבר לא בידינו".



"אני חושש כי השלב הבא של ראש הממשלה הוא להרחיב את ההוראה שלו ולא לאפשר כניסת חברי כנסת לירושלים, וליהודה ושומרון. ההוראה חייבת להתבטל מידית", הוסיף סלומינסקי.



השר אריאל שמע על ההנחיה מהתקשורת


בתוך כך, לשכת השר אורי אריאל מסרה כי "ההודעה על איסור עליית שרים וח״כים להר הבית לא הגיעה אל השר ישירות אלא דרך התקשורת. השר מתכוון לשוחח בנושא עם ראש הממשלה ולקבל הבהרות ובכל מקרה נושא ההפרדה בין ח״כים יהודים לערבים הוא דבר לא מקובל ובלתי נתפס בעליל והדבר יובהר לראש הממשלה בתקיפות".



השר אריאל עצמו, שעלה בשבוע שעבר להר הבית, אמר על הנחית ראש הממשלה כי היא "נפלה בהפתעה. זה בלתי נתפס בעליל שזה חל רק על יהודים. אברר את הנושא עם ראש הממשלה. אני מעריך שהנחיה כזאת לא תצא לפועל. היא לא הגיונית ולא תורמת לביטחון. אני מציע לעם ישראל מי שעולה להר הבית שיעלה להר הבית. להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לשגרת הטרור לנצח אותנו".