יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס להעברת בתי הדין הרבניים לאחריותה של ש"ס ולביטול רפורמת הגיור, שהממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) ומתח ביקורת הנכונות לאישורן.
 
"החלטת הממשלה הצפויה לבטל את הרפורמה בגיור שקיבלה הממשלה הקודמת היא בגידה בעלייה ובעולים", אמר ח"כ ליברמן והוסיף כי "ביטול הרפורמה הוא פגיעה בלתי-נסבלת בעולים מחבר העמים, מצרפת, מאתיופיה ומהמדינות האחרות".
לדברי ח"כ ליברמן: "החלטה להעביר את בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד הדתות, שהממשלה צפויה לאשר, מבהירה כי מדובר בממשלה שנשלטת באופן מוחלט על ידי המפלגות החרדיות ושמחזירה את הציבור בישראל להיות שבוי בידיהם של גורמים קיצוניים שמקשים על חייהם של אזרחי ישראל, שרוצים לחיות במדינה של יהדות סובלנית ונאורה ולא במדינה חשוכה שנכנעת לגורמים החרדיים הקיצוניים ביותר". 

מיקי גיצין, מנכ"ל "ישראל חופשית" התייחס להצבעה שתתקיים היום בממשלה, שמשמעותה ביטול רפורמת הגיור שעברה בממשלה הקודמת: "התקדמנו צעד אחד קדימה, רק כדי לחזור שני צעדים לאחור בתחומי דת ומדינה".

גיצין הוסיף: "הדבר היחיד שנותר הוא לייצר מציאות בשטח, כזו שתהיה רחבה ופופולארית ולא ניתן יהיה להתעלם ממנה. מציאות שבה אזרחים רבים יבחרו באלטרנטיבות, חתונה אזרחית, כשרות פרטית, תאגידי הסעות קהילתיות שיתופיות בשבת וכיוצא בזה. כאשר ישראלים רבים יבחרו באלטרנטיבות, נוכל להשפיע על המציאות הפוליטית ולא לצפות שהמערכת הפוליטית הרשמית תגן עלינו ועל זכויותינו, כיוון שכרגע אין לה שום כוונה לעשות כך״.