"אני לא מתכוונת לנהל את השיח עם אנשי התרבות באמצעות עצומות", כך אמרה הבוקר (ראשון) שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) בתגובה לעצומת אנשי התרבות המוחים על "האנטי-דמוקרטיים שנוקטים משרדי הממשלה".



עוד אמרה רגב: "העקרונות שינחו אותי הם שמירת החוק, עקרונות כבוד האדם וחירותו ואהבת הארץ הזו. אני מחויבת לקידום התרבות במדינה לקידום היצירה, ולהפצת התרבות הישראלית בעולם".



בהתייחס לחוצמים על העצומה, אמרה שרת התרבות: "הם לא מכירים אותי, לא שמעו אותי ולא יודעים דבר על תכניותי".



לדבריה, זה קצת לא תרבותי לצאת בהצהרות חרדתיות על מקרתיזם פוטנציאלי שאין להן יסוד ובסיס. "צר לי, אך אני אלך באמונתי, אפגש עם כולם ואחליט בהתאם לעקרונות הברורים שהטוויתי", הוסיפה. 



"לא נצנזר ולא נעקר את יצירותינו בגלל חוקים אימתניים"



מעל 1,500 אמנים כבר חתמו על העצומה, ביניהם השחקנים משה איבגי, גילה אלמגור, מוני מושונוב, מנשה נוי, רונית אלקבץ, דובלה גליקמן, ששון גבאי, הבאמים יוסף סידר וארי פולמן, הסופרים יהודה אטלס, נורית גרץ ודורית רביניאן, מגיש האח הגדול אסי עזר והכוריאוגרף אוהד נהרין. 



בעצומה נכתב: "אנו מצהירים בזאת כי נמשיך להישיר מבט במציאות, להביע את דעתנו ולציית לצו מצפוננו גם אם נידרש לשלם על כך מחיר".



"על אף האיום הישיר על מטה לחמנו, לא נצנזר ולא נעקר את יצירותינו בגלל חוקים אימתניים, הפחדות ואיומים, לא נסתתר ולא נוריד פרופיל".



"אנו החתומים מטה הם הקולות שאותם אתם מבקשים להשתיק. אנו מקווים בכל מאודנו שישראל לא תידרדר ותהיה למדינה שבה אמנים המביעים את עמדותיהם, מוכנסים ל"רשימה שחורה".



הבוקר הגיש חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) הגיש הצעה דחופה לסדר על מנת לדון באמירותיה של שרת התרבות. 

בהצעה נכתב: "צעדי הענישה שנקטה הממשלה בשבועות האחרונים כלפי מוסדות התרבות חמורים ביותר. החלטות אלו מקורן בתפישה חשוכה, שאינה מבינה את מהותה של הדמוקרטיה ותפקידה של הממשלה. הדמוקרטיה אינה עריצות הרוב הכופה את דעתו על הכלל, אלא היא נמדדת דווקא ביכולתו לנהל שיח פלורליסטי".
ח"כ שי: "נראה כי השרה אינה מבינה את האחריות החדשה שניתנה לה והיא בוחרת לייצג רק את אוהדיה בליכוד. היא אינה מייצגת 30 מנדטים, אלא את כל החברה הישראלית ואם תמשיך כך, יידרש בית משפט שיבהיר לה זאת".