הכרזתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, כי לא ייכנס לממשלה ויתפטר מתפקידו באופן מיידי, טרפה את הקלפים מצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שייאלץ כעת להתמודד עם ממשלה צרה, שתגיע לכ-61 חברי כנסת ותיחשב לממשלה צרה. 



דווקא עכשיו, נפתח עבור ראש הממשלה מירוץ שבוודאי יגרור אחריו מספר "מאוכזבים" לעומת ח"כ אחד שאמור לקבל את התפקיד מהחשובים ביותר בממשלה. תיק החוץ נחשב לנחשק בקרב מספר ח"כים, חלקם מקורבים מאוד לנתניהו לאורך השנים האחרונות, וחלק אחר שבהם טוען כי הוא ראוי לכהן בתפקיד בעיקר בגלל הניסיון הפוליטי שיש לו.


 


מספר מועמדים מרכזיים בקרב הליכוד כבר הציבו את עצמם במרכז השיח. סגן שר החוץ, ח"כ צחי הנגבי, שהוציא הודעה לאחר מסיבת העיתונאים ואמר: "אני רואה את עצמי מועמד לכהונת שר החוץ. ח"כ הנגבי הבהיר כי "לאחר שמונה שנות כהונה בממשלה, מרביתן כחבר הקבינט המדיני ביטחוני, חמש שנים כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, וכשנה בתפקיד סגן שר החוץ, אני מאמין ביכולתי לשרת בהצלחה במשרה חשובה זו מטעם סיעת הליכוד". 



שני שרים נוספים, אשר רואים את עצמם כחלק "ממשחק הכיסאות" הם שניים, הנחשבים למקורבים מאוד לנתניהו. הראשון הוא חבר הכנסת יובל שטייניץ, שכיהן בעבר כשר האוצר ובקדנציה הנוכחית תיפקד השר לעניינים אסטרטגיים.



כזכור, שטייניץ סיים במקום ה-14 בפריימריז של מפלגתו שנערכו לפני הבחירות האחרונות והחזיק בתפקידים כגון שר האוצר, השר לנושאים אסטרטגיים לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, יו"ר ועדת החוץ הביטחון, יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, יו"ר הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולקונגגרס ארצות הברית, יו"ר ועדת המשנה לתפיסת ביטחון, יו"ר ועדת המשנה לענייני מודיעין והשירותים החשאיים.



חבר הכנסת גלעד ארדן, גם כן ח"כ שנחשב מקורב לראש הממשלה, תיפקד במהלך הקדנציה הקודמת כשר התקשורת ואף כשר הפנים לתקופה קצרה. בחלק מתפקידיו היה ארדן שר הפנים, שר התקשורת, השר להגנת העורף, השר להגנת הסביבה, השר המקשר בין הממשלה לכנס ויו"ר ועדת הכלכלה


ישראל כ"ץ, שלטש עיניים לכיוון תפקיד שר האוצר ומכהן בתפקיד שר התחבורה, עשוי גם הוא לדרוש את התפקיד מראש הממשלה, בהיותו מקום רביעי ברשימת הליכוד. כיהן בעבר גם כשר החקלאות.
 
בעבר הוזכר גם שמו של נפתלי בנט, שמתעתד לקבל את תיק החינוך וסביר להניח כי לא יהיו שינויים ובנט לא יחזור בו לאחר שאמר כי התאהב בתיק החינוך, גם בגלל שבציונות הדתית רואים בתיק החינוך דבר חשוב מאוד ומשמעותי.