"אנחנו נהיה שומרי הסף של הדמוקרטיה. על פי דרישתנו נקבע כי כל הצעה הקשורה לחוקי יסוד לחייב הסכמה של כל סיעות הקואליציה. 'כולנו' תתנגד לכל ניסיון לפגוע בבית המשפט העליון וכך גם לגבי חוק הלאום. לפיכך בקדנציה הקרובה אני לא רואה כל סיכוי לקדם הצעות כאלה בממשלה או בכנסת", כך אומר למעריב אונליין ח"כ לשעבר אביגדור יצחקי, חבר צוות המשא ומתן של כולנו.

יצחקי, בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר כי "ההסכם הקואליציוני אומר שכל מה שקשור לחוקי יסוד יעשה רק בהסכמת כל סיעות הקואליציה. מאחר ולא ניתן ידינו להעביר את 'פסקת ההתגברות', הצעת חוק שמבקשת לאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו בבג"צ ולא ניתן יד ליוזמות לשנות את הרכב הועדה למינוי שופטים, ומאחר ואנו מתנגדים ליוזמות אלה בתוקף, ביקשנו וקיבלנו חופש הצבעה בנושאים אלה ובעצם נוכל להטיל עליהם וטו".
לדבריו תיתכן אולי יוזמה להעביר את  יוזמות החקיקה הלאה בחוק רגיל ולא כחוק יסוד, אולם גם במקרה כזה כולנו תנצל את חופש ההצבעה שקיבלה ותפעל להכשיל את היוזמות. "בלעדינו זה בלתי אפשרי. לגבי פסקת ההתגברות והוועדה למינוי שופטים בדקנו ויכול שזה ייעשה גם. מדובר ברצון של ראש המפלגה משה כחלון ושל חברי המפגה לשמור על שלטון החוק ולא לפגוע במעמד בית המשפט העליון", הסביר.

הוא אמר כי כולנו גם מתנגדת לחוק הלאום: "אני לא מבין למה בכלל צריך את החוק הזה". על פי דרישת כולנו הוכנס להסכם הקואליציוני סעיף בו נאמר כי "הממשלה וכל סיעות הקואליציה יפעלו לשמירה על שלטון החוק לישומה ולהנחלתם של ערכי הדמוקרטיה ברוח הכרזת העצמאות תוך שמירת אופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בנוסף לכך הכנסנו סעיף מפורש שקובע כי הצדדים ישמרו על מעמדה ועצמאותה של מערכת המשפט".
לגבי ביטול הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס, המכונה "חוקה השיוויון בנטל", אמר יצחקי כי כולנו התחייבה לכבד את הסיכומים שיושגו בנושא. יצחקי אמר עוד כי היוזמה לדחות את ישום החוק שהתקבל בכנסת היוצאת להגביל את מספר השרים ל-18 לכנסת ה-21 היתה של כולנו. 
"בליכוד רצו לבטל את החוק של לפיד ולמעשה לאפשר לנתניהו למנות שרים ללא הגבלה. ההבנות שאנחנו הגענו הם שישום החוק ידחה לכנסת הבאה אבל נתניהו לא ימנה יותר  מאשר 22 שרים. ראש הממשלה יוכל גם למנות שרים בלי תיק, למנות שני שרים באותו משרד וגם שני סגני שרים בכל משרד".
יצחקי אומר כי ההישג הגדול ביותר והמשמעותי ביותר של כולנו בהסכם הקואליציוני הוא קבלת כלי עבודה שיאפשרו למשה כחלון ולמפלגת כולנו לקדם את כל הרפורמות שהוא מתכנן בתחומי הדיור, הבנקאות ויוקר המחיה.
"ברגע שקיבלנו גם את האוצר, גם את השיכון, גם את המשרד להגנת הסביבה, גם את מנהל מקרקעי ישראל וגם את מוסדות התכנון זה מכסה את כל הספקטרום. אנחנו הולכים לנהל את הביקוש לדירות כדי שכל זוג צעיר יוכל לקנות דירה באזורי ביקוש סבירים כמו קרית גת, אשקלון, אשדוד, קרית שמונה, עפולה ונצרת עילית באמצעות סבסוד מסיבי של קרקעות המדינה".
"המחיר שלה הקרקעות באותם אזורים יהיה כמעט אפס. הקרקע לא תהיה מרכיב בעלות הבנייה והקבלנים והמבצעים יתחרו רק על מחיר הבנייה. כל השאר יהיה קבוע. כמובן שנגדיל את מלאי הדירות להשכרה על שטחים חומים להפקעה ונדאג לדיור הציבורי. כמו כן התחייבנו לקנות או לבנות 700 דירות בשנה. בכוונתנו גם ליישם את דוח ועדת אללוף ולפרוס את הישום לאורך מספר שנים".
בתחום הבנקאות אומר יצחקי כי "הכוונה היא להפריד את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים, לשפר את מוסר התשלומים של הממשלה ולהגדיל את דמי האבטלה, לפעול לצמצום פערים ולהוריד את יוקר המחייה.
"קיבלנו את כל הכלים הדרושים לנו לצורך קידום התוכניות מתוך הבנה מלאה של ראש הממשלה. הייתי כמה פעמים אצל רה"מ. הוא היה פתוח לכל דבר ווקשוב בדיונים עניינים".
בתוך כך מסתמן פתרון באשר לדרישתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי להנהיג אפס מע"מ על מוצרי יסוד. מאחר והנושא מורכב מבחינת הסכמים ואמנות שישראל חתומה עליהן תפעל הממשלה לקדם הורדת מע"מ על תחבורה ציבורית. כמו כן יוקם צוות של שר האוצר והכלכלה שידון בהורדת המע"מ על מוצרי יסוד שבפיקוח.