משה כחלון בדרך לממשלה: בליכוד ובכולנו דיווחו אמש על התקדמות ניכרת במגעים ועל אפשרות שההסכם הקואליציוני ביניהן ייחתם אולי עוד השבוע.

ההסכמות המדוברות בין שתי המפלגות כוללות את מסירת תיקי האוצר, הגנת הסביבה והבינוי, כולל רשות מקרקעי ישראל, למפלגתו של כחלון. נוסף לכך צפוי גם מינהל התכנון לעבור לידיו של כחלון ולא להישאר במשרד הפנים.
 
במגעים הסתמן כי כחלון יוותר על דרישתו לקבל לידיו את ראשות ועדת הכספים של הכנסת המיועדת למשה גפני (יהדות התורה), תמורת ערבויות ממשרד ראש הממשלה והבטחות מגפני עצמו על תיאום שיאפשר לקדם בוועדה רפורמות שכחלון מתכנן להעביר בממשלה ובכנסת.
 

בתוך כך, אמש פורסם במהדורת "מבט" בערוץ 1 שראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג נפגשו לפני כמה ימים בחשאי ודנו באפשרות של הקמת ממשלת אחדות. בלשכתו של הרצוג מיהרו להכחיש את הדברים ואמרו: "שטויות במיץ עגבניות. לא היה ולא נברא". בסביבתו של הרצוג טענו כי מדובר ב"ספין של לשכת ראש הממשלה כדי להלחיץ את בנט ואת ליברמן להיכנס לממשלה ולא להערים קשיים על המשא ומתן הקואליציוני". לשכתו של הרצוג הוצפה אמש בטלפונים של פעילי עבודה נזעמים שביקשו לברר אם הידיעות נכונות.
 
המגעים הקואליציוניים המתקדמים ביותר נעשו עם יהדות התורה. ח"כ מנחם אליעזר מוזס, איש הסיעה, הסביר אתמול בערוץ הכנסת כי דרישותיה של מפלגתו אינן לתוספות תקציביות, אלא להשבת מה שנלקח בקדנציה האחרונה.

הסכם עם כחלון, עם יהדות התורה ועם ש"ס, אומרים בליכוד, יגביר את הלחץ על הבית היהודי ועל ישראל ביתנו להגמיש את עמדותיהן בדרך להרכבת הקואליציה.

בתוך כך, למרות הדיווחים על התקדמות במו"מ, נותרה בעינה המחלוקת בסוגיית תיק החוץ, שאותו דורשים גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וגם שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.
 
בליכוד איימו כי אם יתבצרו הצדדים בדרישותיהם, יופקד התיק בידי הליכוד, שם לוטשים אליו עיניים השרים גלעד ארדן, סילבן שלום ויובל שטייניץ.

ח"כ יריב לוין (הליכוד), חבר צוות המו"מ הקואליציוני, העריך אתמול בשיחה עם "מעריב־השבוע" כי לא יהיה ניתן לסכם את המו"מ הקואליציוני עד תום המנדט שקיבל נתניהו מהנשיא ראובן ריבלין, כלומר עד יום רביעי בשבוע הבא. על כן, לדבריו "יש סבירות גבוהה שראש הממשלה יבקש ארכה של 14 יום".