על רקע חוסר הוודאות בנוגע לעסקת חטופים אפשרית או כניסה קרקעית לרפיח, נדנדת המנדטים בין המחנה הממלכתי לליכוד נמשכת, אבל הסטטוס קוו בין הקואליציה לאופוזיציה נשמר. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

לאחר שבועות ארוכים של ירידה בסקרים, המחנה הממלכתי מתחזקת השבוע ב־2 מנדטים ל־31, בעוד הליכוד יורדת ל־19 מנדטים. גדעון סער לא עובר הפעם את אחוז החסימה, לאחר שבשבוע שעבר מפלגת הימין הממלכתי בראשותו קיבלה 4 מנדטים. בסיכום הכללי, המצב הקיים בין הגושים נשאר עם 50 מנדטים לקואליציה ו־60 לאופוזיציה, שאינה כוללת את חד"ש־תע"ל ואת רע"ם.

במקביל להתחזקות המחנה הממלכתי, הפער בהתאמה לראשות הממשלה בין בני גנץ לבנימין נתניהו נפתח מחדש ל־14%. בסקר הקודם הפער ביניהם עמד על 9%. בקרב מצביעי הליכוד מקבל גנץ 16%, נתניהו 71%, ו־13% אינם יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד מקבל גנץ 85%, נתניהו 4%, ו־11% אינם יודעים. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי מקבל גנץ 89%, נתניהו 9%, ו־2% אינם יודעים. 

בסקר, שנערך ב־1־2 במאי, השתתפו 500 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.