ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ואמר לו כי הוא לא יסכים לעסקת חטופים שתכלול את סיום המלחמה, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס".

סינוואר מחשב מסלול מחדש: אלה שלוש האפשרויות שעומדות בפניו
"שגיאה קשה": מקורבו לשעבר של לפיד מתנגד לעסקת החטופים

בנוסף על פי דיווח של ברק רביד וטל שלו ב"וואלה!" מפי בכירים ישראלים ואמריקאים - נתניהו הוסיף כי אם חמאס ימשיך לדרוש את סיום המלחמה לא תהיה עסקה לשחרור חטופים וישראל תצא למבצע ברפיח.

בלינקן נחת אתמול בערב בישראל ונפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאמר: "אני רוצה להודות לך על התמיכה החזקה ועל הבהירות המוסרית בדבריך לגבי נסיבות האירוע הנוראי הזה, המלחמה שנכפתה עלינו, הזוועות שחווינו, כמו גם לגבי מצבם של החטופים. אנו מייחלים לחזרתם המיידית, והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית. על הקהילה הבינלאומית לקבל החלטה בפה אחד כי שחרור החטופים הינו בעדיפות עליונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ)

בלינקן השיב: "תודה אדוני הנשיא. כמו תמיד, טוב מאוד לפגוש אותך גם בזמנים קשים אלה. אנחנו נחושים להשיג הפסקת אש שתחזיר את החטופים הביתה, ולהשיג אותה עכשיו. הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס. יש הצעה על השולחן, וכפי שאמרנו, בלי עיכובים, בלי תירוצים. עכשיו זה הזמן. הזמן עבר מזמן להחזיר את החטופים הביתה למשפחותיהם".

מזכיר המדינה האמריקאי, שזהו ביקורו השמיני בישראל מאז פרוץ המלחמה, צפוי לבקר בנמל אשדוד שמהווה את המוקד החשוב בהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה.