עורך הדין יצחק בונצל, חבר ב"פורום הגבורה" ואביו של עמית ז"ל שנפל בקרב ברצועת עזה, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM וסיפר כי נכח בפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הורים שכולים ובני משפחות של חטופים. האב השכול סיפר כי ראש הממשלה היה "נחוש ובהיר" וציין כי הוא אמר ש"הדרך לניצחון היא דרך רפיח".

"לא אעמוד בזה", "יום הזיכרון יחולל": באשדוד זועמים על שיבוץ בן גביר לבית העלמין
המדינה לבג"ץ: עובדים על תוכנית לגיוס חרדים בטווח הזמן המיידי

"אתמול היינו בפגישה אצל ראש הממשלה, פגישה שזומנו אליה על ידי ראש הממשלה לאור הודעתנו בערב החג האחרון - שאנחנו מתחילים בשביתת רעב עד לכניסת צה"ל לרפיח", אמר בפתח השיחה. "לאור ההודעה הזו, במוצאי החג, קיבלנו בקשה להגיע לראש הממשלה ואתמול נפגשנו איתו על פי בקשתו למעלה משעה וחצי".

"פגשתי ראש ממשלה נחוש, בהיר, ששולט על התהליכים", סיפר בונצל. "שאלנו את ראש הממשלה שאלות מאוד קשות, הבאנו בפניו את החשש הגדול של כל עם ישראל לאור התמונה שמצטיירת של דשדוש וחוסר קבלת החלטות. המצב ההזוי הזה שמדינה ריבונית מחכה לתשובה מאיזה נאצי אחד שיושב לו שם באיזו מחילה בעזה. ראש הממשלה אמר לנו דברים נחושים, ברורים".

רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

"ראש הממשלה אומר שהדרך לניצחון היא דרך רפיח, לכן אין שום סיבה שבעולם שצה"ל לא ייכנס לרפיח בימים הקרובים ויפעל שם להמשך מיטוט החמאס ברצועה", המשיך האב השכול. "במקביל, את אותה מטרה להשבת החטופים שתעשה אחת לצד השניה. שאלתי אותו האם התוכניות עומדות להשתנות לאור האיום שמרחף על מנהיגי ישראל מבית הדין בהאג, ראש הממשלה דפק על השולחן ואמר לנו בצורה הכי נחושה שיש 'אני מוכן להקריב את עצמי למען עם ישראל ומדינת ישראל. שיוציאו צווים, אעשה הכול שהצווים לא יצאו כי יש להם השלכות לגבי העתיד של כל המנהיגים בישראל'. ראש הממשלה היה נחרץ בזה".

אופנהיימר ביקש להבין מה יענה לאותה אם שבנה חטוף ומוחזק ברצועה. בונצל השיב: "אני בעל הזכות, נפלה בחלקי הזכות להגיד לאותה אמא 'שלחתי את שני בניי להשיב את הבן שלך הביתה גם במחיר שהם ימותו', ואם היית נותן לי חמש דקות עם הבן שלי עמית שנפל בקרב, הייתי יודע שבסיום השיחה הייתי שולח אותו שוב ואומר לו 'יש שם אזרחים ישראלים, התפקיד שלך כחייל הוא להשיב אותם הביתה, התפקיד שלך הוא להגן על מדינת ישראל'. הייתי אומר לנדב בני הגדול שחזר בשלום תתגייס, צא למלחמה גם במחיר שאני אשלם בחייהם של שני בניי - ככה חינכנו את ילדנו, ככה הנוער הזה חונך, והנוער הזה הוכיח שהוא חדור מטרה והמטרה, אולי המטרה העיקרית, היא להשיב את החטופים. זו האמת וזו המציאות".

פעילות כוחות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

"הפעם הזו צריכים ניצחון מוחץ, היסטורי, כדי שאני לא אצטרך להגיד לאמא אחרת, אני לא רוצה למצו את עצמי עוד 20 שנה בביקור ניחומים בבית אבלים שחייל שנהרג שהיום הוא ילד שהולך לכיתה ג'. אני לא רוצה שיהיו יותר ילדים שהולכים היום לבית הספר שיהרגו. התוצאה שבני נהרג זה זה שאנחנו לא יוצאים מאותה חשיבה של מה נגיד, המחיר יהיה כבד. אנחנו באמירות האלה מביאים את האסון על אותם ילדים שבעוד כמה שעות יחזרו מבית הספר. לכן נדרשת פה הכרעה מוחצת. אני שלם עם הקורבן שאני שילמתי, אני כאוב, אני עצוב, הגעגוע צורב כל שנייה ושנייה, אבל הוא גויס לצה"ל לצורך הזה. חייבים להבין שאם אנחנו לא נכריע את המערכה הזו עד הסוף, נמוטט את חמאס, הוא האויב המר של עם ישראל ואויב מר לא משאירים בחיים. הפעולות שצה"ל ביצע שנכנס בעוצמה כאשר החיילים היו חדורי מטרה הביאו לתוצאות שהחזרנו הביתה המון מהחטופים. אם אנחנו עכשיו נפעיל טיפה לחץ על רפיח הנאצי הזה סינוואר מיד יזעק 'בואו לדבר', והתנאים ישתנו. זה הג'ונגל בו אנחנו חיים, זו השכונה בה אנחנו חיים".

יחיא סינוואר (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
יחיא סינוואר (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

לסיום אמר, כי "'פורום הגבורה' מאחד מאות משפחות מ'חרבות ברזל'. אנחנו מאחדים סביבנו משפחות דרוזיות, חילוניות, דתיות. הדרך לניצחון היא דרך רפיח, ברפיח יושבים ארבעה גדודים של חמאס שהיו מוכנים לשחוט את הילדים שלך ושלי, וכל ילד או משפחה או אישה שהם יהודים. האויב המר שם זה לא פוליטיקה, נתניהו כן, נתניהו לא. הם לא שחטו את אנשי הכיפות הסרוגות, הן אנסו ושרפו דווקא את אותם אלו שרצו לדאוג להם, היו הומניטריים, העסיקו אותם וקיימו משלחות של העברת חולים מעזה לישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM