מלחמת חרבות ברזל: קבינט המלחמה צפוי להתכנס היום (חמישי) כאשר משפחות החטופים צפויות להפגין מחוץ למקום. עינב, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, שוחחה עם אודי סגל בתוכניתו ב-103FM ופרשה את משנתה על המתחולל.

שימוש באלות וביצוע מעצרים: בארה"ב משיבים מלחמה להפגנות השנאה נגד ישראל
לפיד נגד גנץ ואיזנקוט: "על שום דבר הם לא משפיעים, לכו הביתה"

בפתח הראיון סיפרה על מתן: "התכתבנו מ־6:29 ועד לרגע שבו הוא נחטף בשעה 10:08. במהלך ההתכתבות הוא התחיל לאט לאט להבין את תמונת המצב בקיבוץ ניר עוז. הוא ממש נחטף לי בלייב". אילנה ומתן הופרדו מרגע שהם החליטו לקפוץ מחלון הממ"ד בקיבוץ, אז אילנה גם לא ידעה שמתן חטוף, עד לרגע שהיא שוחררה". 

"יש לנו אות חיים רק על סמך האישה האצילית, יוכבד ליפשיץ, ששוחררה לאחר שבועיים", המשיכה. "היא בעצם זיהתה את מתן רק על סמך תמונה שהציגו לה החוקרים בשב"כ".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יוכבד ליפשיץ. קרדיט: אבשלום ששוני (צילום :אבשלום ששוני)

"הסרטון של הרש גולדברג־פולין גרם לי צמרמורת בכל הגוף. אני כל כך שמחה בשביל ההורים המדהימים שלו שנלחמים ללא הרף בהסברה הבין־לאומית ואני כל כך מקווה שבאמת מדינת ישראל תביא עסקת חטופים, על מנת שגם המשפחה של הרש תוכל לסגור מעגל וכמובן יתר החטופים ישובו הביתה", הוסיפה.

לאחר מכן אמרה: "לראות את הילד שלך חי, זו הקלה, הלוואי וחמאס היה משחרר כל יום סרטון של חטוף וחטופה. אין תמונה מודיעינית שאומרת לנו איפה החטופים נמצאים בדיוק, מי מחזיק אותם, מה מצבם הבריאותי, אם הם פצועים, קיבלו טיפול, לא קיבלו טיפול. הסרטון הזה נותן המון אור ותקווה, לא רק למשפחה של הרש, אלא לכולנו, לכל משפחות החטופים. ככה אני רואה את זה בכל אופן".

"מטה משפחות החטופים ואלה בן עמי המדהימה מארגנים מיצג מדהים שכבר הוצג פעם אחת ואנחנו נציג אותו שוב, כדי שחברי הקבינט, לפני שהם נכנסים לישיבות הרות הגורל, הם יסתכלו על המשפחות ויבינו עד כמה דחוף ועד כמה חשוב ביותר להציל את מי שנותר בחיים, וכמובן לא לשכוח את החטופים החללים שחובה עלינו כמדינה להחזיר אותם לקבורה בארץ".

תקיפה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

"הייאוש, התסכול, חוסר האמון המשווע, אני זועקת", המשיכה. "אנחנו יודעים שכבר היו מספר הצעות לעסקת חטופים על שולחן המשא ומתן, ראש הממשלה מכשיל, מטרפד, עסוק בשיקולים פוליטיים. זו קטסטרופה. אני דורשת ממנו שיפנה את מקומו, שיישב מישהו אחר על ההגה, יחזירו לנו את הילדים שלנו. בחמאס ניתן לטפל אחר כך. זה לא הולך להיגמר. גם עכשיו, המבצע ברפיח הולך לקחת זמן לא קצר".

"אם המבצע הזה ייכשל, מה אז נגיד? איזו תשובה המדינה תיתן למשפחות חטופים שהחטופים שלהן ימותו בניסיון לחלץ אותם או שחמאס יוציא אותם להורג? איפה האחריות, הסולידריות שהמדינה מבקשת מאיתנו? אנחנו, האזרחים, מאוחדים, ביחד, הממשלה שלנו היא זו שמתקשה לקבל החלטות אמיצות. אסון", הוסיפה. 

לאחר מכן נשאלה אם היא יצרה קשר עם נתניהו והשיבה: "לא, אין טעם. אני גם לא מעוניינת שראש הממשלה ייצור איתי קשר. איתי, הוא איבד את האמון לגמרי. מה שכן, הוא מקפיד להפעיל את מכונת הרעל. כל השופרות שלו מדברים עלינו, משפחות החטופים, במילים מבזות, מזלזלות, לא מכבדות אישי ציבור. קוראים לנו בני בליעל, טרוריסטים, נוח'בות, אנרכיסטים, בושה וחרפה שאלו הם המנהיגים שלנו, בושה וחרפה". 

"אתמול בערב התקיימה פגישה במטה משפחות החטופים של גל הירש מהמנהלת והוא ממש נזף במשפחות חטופים ואמר שכל מה שהוא אומר לנו, אנחנו מדליפים לתקשורת ושהוא מבקש מאיתנו לגבות את פעולות הממשלה ושהממשלה עושה את הכול כדי להחזיר את היקירים שלנו. לא מעט משפחות נטשו את הישיבה ויצאו החוצה כאקט מחאה".

מתן צנגאוקר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
מתן צנגאוקר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

"כל הזמן מנסים להפחיד אותנו, 'אם תדברו יותר מדי על החטוף שלכם, זה יגביר את המחיר שחמאס ידרוש עבורו'. לא, ראש הממשלה בעצמו אמר לנו אין ספור פעמים, 'מדינת ישראל מוכנה לעמוד בכל מחיר שחמאס יקבע בנוגע לשחרור אסירים', אז קדימה, איפה אתם? תפסיקו את המלחמה הזו, היא כבר הופסקה", אמרה.

בסיום הראיון הסבירה: "כבר ארבעה שבועות אין לחץ צבאי ברצועה, יש סיוע הומניטרי בלתי מוגבל, אין לנו שום מנוף על חמאס, צריך להפסיק את המלחמה ולהביא את החטופים הביתה, זו העת. אם לא, שיתפטרו, כולל גנץ, כולל איזנקוט, כולל כל חברי הקבינט והממשלה ההזויה הזו, הם צריכים ללכת הביתה".