מלחמת חרבות ברזל: קבינט המלחמה יתכנס מחר (חמישי) וידון בהמשך המאמץ להגיע לעסקת חטופים. לאחר מכן, בשעה 15:30 תכונס ישיבת הקבינט המדיני-ביטחונית, כאשר על הפרק - המגעים לעסקת חטופים והפעולה המתוכננת ברפיח.

שוב טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין
סמוך למתקני האו"ם: עשרות "שמורות טבע" של חיזבאללה בלבנון נחשפות

על פי דיווח של ברק רביד ב'וואלה', לטענת בכיר ישראלי, בישיבה מחר צפויים להיות מוצגים בפירוט רב יותר רעיונות חדשים של צוות המו"מ הישראלי לדרכים לצאת מהמבוי הסתום שבו נמצאות שיחות המו"מ - זאת בהמשך לדיון ראשוני שהתקיים בפורום בתחילת השבוע.

תקיפות צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, חתם היום רשמית על חבילת הסיוע הביטחונית החדשה בשווי 95 מיליארד דולר, שכוללת סיוע קריטי לישראל ולאוקראינה לצד סיוע הומניטרי לרצועת עזה, שעות אחרי שהחקיקה אושרה סופית בסנאט. המשלוחים יתחילו עוד היום.

ביידן גם שב על המחויבות "המשוריינת" שלו לביטחון ישראל, במיוחד לנוכח המתקפה האיראנית נגד ישראל בשבוע שעבר והסיוע המתמשך של טהרן לארגוני טרור שמאיימים על ביטחון ישראל והאזור.

"עם הסיוע הזה, ארה"ב יכולה לחדש את ההגנה האווירית של ישראל ולספק הגנה קריטית אחרת כדי שאיראן לעולם לא תוכל להוציא לפועל את ההרס שהתכוונה לבצע עם ההתקפה לפני עשרה ימים", אמר.

תקיפה בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

במקביל, הוא הדגיש את החלק של הסיוע ההומניטרי לפלסטינים בעזה במסגרת החקיקה ודרש כי "ישראל תבטיח שהסיוע יגיע לאזרחים, ללא דיחוי".

ההצעה היא חלק מחבילת סיוע חוץ כוללת עליה הצביעו בבית הנבחרים, שבה הועברו כספי סיוע גם לאוקראינה ולטאיוואן שבאסיה - במטרה להילחם בשליטה הסינית. בנוסף הוטלו גם סנקציות על איראן, חמאס ועל רוסיה, ודנו בהצעת החוק על הגבלת אפליקציית הטיקטוק בארה"ב.

ההצעה עברה ברוב של 79 על 18 קולות. בסופו של דבר, 15 רפובליקנים יחד עם שלושה דמוקרטים התנגדו, אך 48 דמוקרטים יחד עם 31 רפובליקנים הצביעו בעד.