אמש (שלישי), התקיימה הפגנה מול בסיס הקריה, בהשתתפות משפחות חטופים, במהלכה נזרקו פיתות לתוך הבסיס, כמחאה על התנאים בהם מוחזקים החטופים הישראלים בשבי החמאס. ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן התייחסה לאירוע בציוץ שפרסמה, אשר עורר סערה גדולה. היום, שרת ההסברה לשעבר התייצבה לריאיון לחדשות 12 עם גדעון אוקו, להבהיר את הדברים שכתבה והטונים בהחלט עלו במהלך השיחה.

"כל יום שם זה נצח": חברי החטופים מתגייסים למאבק לשחרורם

נתחיל עם הציוץ עצמו. כך כתבה חברת הכנסת: "לא. הפיתות שנזרקו אמש לא היו אקט שנועד לזעזע את הציבור כי שכחנו את החטופים. בדיוק כשם שהטרדת מתפללים ביום כיפור לא הייתה אקט מחאתי נגד הפרדה מגדרית. ובדיוק כשם שהכאת חרדי עם מקל ברחוב לא נבעה מרצון לשוויון בנטל".

אז הגיע החלק שהרים גבה אצל רבים: "זאת מחאה של זיקיות שמתחפשת כל פעם למשהו אחר, מחאה שמשתמשת וזורקת. כביכול נגד שחיתות, כביכול נגד הפיכה משטרית, כביכול בגלל החטופים אבל תמיד מתחת לנשף המסכות בקפלן עומדת סיבה אמיתית אחת: מלחמת חורמה של מיעוט אגרסיבי נגד המסורת היהודית של רוב עם ישראל".

לפני השיחה על הציוץ, אוקו השמיע לדיסטל-אטבריאן את דבריה של סיגי כהן, אמו של אליה כהן החטוף, אשר אמרה: "לגברת דיסטל-אטבריאן אני רוצה להגיד, לפני שאת מצייצת ומדברת על משפחות החטופים, קודם תדאגי שהילדים שלנו יהיו פה. זאת חוצפה. אף אחד לא יכול להבין מה זה להיות במקומנו".

"את רוצה להתנצל?", פנה המגיש אל חברת הכנסת. זו השיבה: "אני רוצה לשקף את מה שהתקשורת עושה וזה לפגוע במזיד במשפחות החטופים. אני רוצה להבהיר את מה שאמרתי אתמול, כשנזרקו פיתות של חמץ בעיצומו של חג פסח הקדוש כשישראל המדינה היהודית היחידה מותקפת ללא רחם, זה מראות שלא יכולתי לראות".

עוד אמרה השרה לשעבר: "לא צייצתי, על משפחות החטופים, אלא על מחאות השמאל. הם נפגעו בגללכם, לא בגללי. לא קראתי להם זיקיות, אתה משקר. דיברתי על ההפגנות כנגד הרפורמה לפני שנה וחצי בקפלן, לא היו חטופים אז. כתבתי על אנשים שהלכו לבני ברק והיכו חרדים. אני כתבתי על מחאות השמאל. אמרתי שאני מאתרת אלמנטים של זיקית, פעם הם מפגינים על שוד הגז, פעם זאת המהפכה המשפטית, פעם זאת הקורונה".

גדעון אוקו (צילום: פאביאן קולדורף)
גדעון אוקו (צילום: פאביאן קולדורף)

הפאנל שבאולפן ניסה להסביר לחברת הכנסת כי לא מדובר כאן בנרטיב של התקשורת, אלא פגיעה של משפחות חטופים מדבריה, כדוגמת סיגי כהן. למה שהשרה לשעבר הגיבה: "שלא קראה את הציוץ". לפרקים השיחה הפכה לקרב צעקות לא ברור, דיסטל-אטבריאן הסבירה את מצב רוחה הכעוס ואמרה: "כשיקראו לך 'תוקף את משפחות החטופים', גם אתה תהיה נסער".

היא הוסיפה: "משפחות החטופים מגיעות אלי ללשכה, עשינו תפילות המוניות, זה לא הוגן כלפיי. אני גלית שהושיטה יד לשמאל ואמרה 'אני לא לוקחת שום דבר בחזרה, אבל אני מוכנה לדבר'. ומה אני מקבלת - התנגדות". בסופו של ריאיון, באורך של כשבע דקות, אוקו הצליח להוציא סוג של התנצלות מחברת הכנסת, שנשמעה כך: "בגלל מניפולציות של השמאל, שייחסו לעצמם את הפגנות החטופים, אני מתנצלת אם נפגעתן. אתן משפחות יקרות, קדושות ומותר לכן הכל".