על רקע הודעתו של ראש אמ"ן, אהרון חליוה, על סיום דרכו בצה"ל, יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', צייץ הבוקר (רביעי) כי מדובר בהזדמנות לשינוי אמיתי ותיקון בבניית הפיקוד הבכיר בצה"ל.

נזק הרסני לטווח ארוך: ישראל איבדה את המקום ממנו יוצאים נשיאי ארצות הברית
"סכנה באיחוד עם מרצ": מתמודד חדש מול יאיר גולן על ראשות העבודה

"אסור שהרמטכ"ל ואלו שכשלו יהיו אלה שממנים את המחליפים שיהיו בדמותם ובצלמם", כתב סמוטריץ' והוסיף כי "צריך פיקוד חדש מבין המפקדים שהוכיחו את עצמם תחת אש כדי להקים צבא גדול, התקפי וקטלני".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, מתן כהנא, הגיב לדברי השר סמוטריץ' בציוץ משלו ותקף: "חבל שרק הדרג הצבאי מבין מה המשמעות של אחריות. שינוי ותיקון אמיתי יהיה כאן רק לאחר שהדרג המדיני שכשל יקח אחריות, יתפטר ויחזיר את המנדט לעם".

עוד כתב ח"כ כהנא: "טרגדיית השבעה באוקטובר קרתה באחריות הממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה. בעולם מתוקן אחריות לא צריך לקחת. אחריות היא מובנית מעצם טבעה. מדהים שראש הממשלה ושרי קואליציית ה-64 לא מבינים את זה".

ראש אמ''ן הפורש, האלוף אהרון חליוה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
ראש אמ''ן הפורש, האלוף אהרון חליוה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כזכור, ראש אמ"ן אהרון חליוה הודיע מוקדם יותר השבוע על פרישתו מצה"ל, זאת כ-200 ימים לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בדרום הארץ. הוא הניח את מכתב ההתפטרות של שולחנו של הרמטכ"ל הרצי הלוי, והודיע שיסיים את תפקידו במהלך השבועות הקרובים.

בנוגע לכישלון המודיעיני, אמר חליוה כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".

ראש אמ"ן אהרון חליוה בכנס המכון למדיניות נגד טרור. צילום: גו לייב