היזם ואיש העסקים המזוהה עם מפלגת העבודה כבר עשרות שנים, אבי שקד, הודיע הבוקר (רביעי) על התמודדותו לראשות מפלגת העבודה בפריימריז הקרובים אשר ייערכו בסוף חודש מאי.

השמאל מתעורר? מאמצים להביא לאיחוד בין מרצ לעבודה

שקד סיפר כי החלטתו להתמודד מגיעה בעקבות מה שהוא מגדיר כ"סכנה ברורה ומיידית לעתיד המפלגה, זאת בעקבות תוכניות ידועות וסדורות לחיבורה עם מפלגת מרצ ותנועות נוספות להן אין כל קשר עם ערכי מפלגת העבודה, דבר אשר יביא למחיקתה מהמפה הפוליטית".

אבי שקד חבר במפלגת העבודה כבר למעלה מ-40 שנים, יזם ואיש עסקים אשר נולד וגדל בנתניה, ובעל תואר מהנדס כימיה באוניברסיטת בן גוריון. בשנת 1997 הקים שקד ביחד עם אחיו אהרון ז"ל, את אתר ההימורים הבינלאומי 888 אשר היה באותם הימים למיזם אינטרנטי פורץ דרך והפך להצלחה גלובאלית חסרת תקדים. החברה פועלת כיום בכ-200 מדינות ברחבי העולם, ונסחרת בבורסה בלונדון.

אבי שקד (צילום: ללא)
אבי שקד (צילום: ללא)

לדברי שקד: "יותר מדי אנשים במפלגה מקבלים בהכנעה את זה שהעבודה סיימה את תפקידה ההיסטורי- זו טעות אדירה, ואני כאן על מנת להבטיח שזה לא יקרה. אין ספק שנעשו הרבה טעויות, המפלגה התרחקה מהבוחרים שלה, הפכה למנותקת, חיפשה כל מני חיבורים וניתוחים קוסמטיים, ובעיקר ברחה מה- DNA שלה- מפלגה ציונית, חברתית, מי שהקימו את המדינה, את צה"ל, אסור שאלו יישארו רק סיפורים מהעבר - יש למפלגת העבודה עוד תפקיד חשוב ומרכזי לסיום עידן נתניהו ושיקום מצבה הביטחוני, המדיני, והכלכלי-החברתי של מדינת ישראל ועם ישראל, זה בדיוק מה שאני מגיע לעשות - לחבר בחזרה את הקהילה העסקית, העצמאיים, הסטודנטים - כל מי שהיו בלב המפלגה והתרחקו עם השנים כי הרגישו שהתנתקו מהם".