אריאל כהנא ('ישראל היום'), התראיין היום (שני), אצל רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103FM ודיבר על היחסים המורכבים עם הממשל האמריקאי. לדבריו: "נשק יום הדין, שאני מאוד מקווה שלא נגיע אליו, זה להגיד שהממשל הדמוקרטי זורק אותנו מתחת לאוטובוס, כמו שזה נאמר במשפט הידוע. הוא לא חייב להגיד את זה בעצמו, אפשר לשלוח אנשים.

ברוב עצום: בית הנבחרים אישר את חבילת הסיוע לישראל
לא מה שציפינו: חלקים במפלגה הרפובליקנית התנגדו למימון סיוע לישראל

זה לא שאין מה לעשות בכלל, זה לא צריך להיות דווקא ביבי. באותה נשימה מבטיחים לנו 26 מיליארד. האמריקנים כמעט מהיום הראשון של המלחמה עוזרים ביד ימין ומפריעים ביד שמאל. הם בצד אחד עוזרים וביד השנייה מפריעים. הסיפור הוא פוליטי, יותר מזה, הוא פוליטי בגלל סמוטריץ' ובן גביר. אני אומר לך שזה המסר, וזאת ההנחה אצלנו".  

כשנשאל לגבי רצון האמריקאים להדיח את סמוטריץ' ובן גביר מתפקידם, אמר כהנא: "אפשר לסכם את זה ככה. הפגיעה היא במדינת ישראל, ארה"ב מטילה סנקציות על צה"ל. הם מהדהדים כל הזמן את השקר הזה שיש רעב בעזה, ברגע שהממשל אומר שיש מחסור באוכל בעזה, אז כבר מדברים על רצח עם מתגלגל בעזה".  

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מינהלת הר הבית)
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מינהלת הר הבית)

עוד מוסיף כהנא על סוגיית הרעב בקרב האוכלוסייה האזרחית בעזה: "הם (האמריקאים) בוחרים להדהד את הסיפור של האו"ם, של אל ג'זירה, כאילו יש סכנת רעב. יש פה שני נזקים גדולים שנגרמים - דה־לגיטמציה לישראל, ארוכת טווח וקשה מאוד, והם פוגעים בעצמם. כי אם ככה אתם מתייחסים לחברים שלכם, מה יגידו האויבים? איך אפשר לסמוך על הממשל הזה?".

עוד הרחיב כהנא: "יש פה התנהלות, ואני מנסה להתבטא בנימוס, מאוד לא חכמה באינטרסים שלהם. הסיפור עם האמריקנים הוא מאוד קשה. בעיניי זה מאוד חשוב ונכון שדווקא צד שמאל של המפה, לפיד, גנץ, איזנקוט, שמו איזה קו אדום לאמריקנים". 

כשנשאל כהנא האם יש עוד דברים שישראל יכולה לעשות כדי להבהיר לאמריקנים שאנחנו רואים בזה קו אדום? אמר: "ברגע שנוצר קונצנזוס ישראלי זה דבר מאוד חשוב. האם זה יספיק או לא? אני לא יודע להגיד. אתה שומע יותר ויותר קולות של יהודים שמזוהים והצביעו בגלוי לדמוקרטים מתחילים להרהר בזה. הבעיה של אותם יהודים שכועסים על הדמוקרטים כפולה, כי מצד אחד הם כועסים על האמירות האלה, ונושא האנטישמיות, והבעיה היא שהם גם לא אוהבים את טראמפ. בקיצור, המצב הוא מורכב".