בישראל חוששים שרק 40 מתוך 133 החטופים ברצועת עזה חיים כיום, חששות המבוססים על מידע מודיעיני שנאסף על ידי השב"כ - כך דיווח היום (ראשון) העיתון הבריטי "דיילי מייל". 

ח"כ סוכות במתקפה על ארצות הברית: "יש גבול כמה אנחנו יכולים להתנהל כמדינת חסות"
יפוצץ את עסקת החטופים? הסעיף שנותר בלב המחלוקת בין ישראל וחמאס

מקור מודיעיני אמר לעיתון בריטי: "היום, אחרי ה-7 באוקטובר, הרבה יותר קל לנו לאסוף מידע כי אנחנו על הקרקע ברצועת עזה". עוד הוסיף הגורם כי "חמאס מנסה לשמור הכול בסוד, הם לעולם לא ישחררו את כל הניצולים החטופים ולא יוותרו על גופות ההרוגים".

מקור בכיר טוען כי המו"מ נתקע בעקבות המידע מהסיבה שמדינת ישראל לא מוכנה לבקשת ארגון הטרור חמאס לשחרר מחבלים עם דם על הידיים בתמורה לגופות: "המשא ומתן חסר סיכוי. לא נוכל לנהל משא ומתן על שחרור גופות בתמורה לשחרור מאות או אלפי מחבלים".

על רקע הדיווחים בדבר המגעים, קבינט מלחמה צפוי להתכנס הערב כדי לדון באפשרויות לקידום עסקת חטופים.
 
כזכור, מוקדם יותר החודש דיווחה רשת CNN כי חמאס אמר למתווכות כי אין ביכולתו לזהות ולאתר 40 חטופים חיים כדי לבצע את השלב הראשון של העסקה, כך על פי גורם ישראלי וכן גורם נוסף המעורה בפרטים. זאת, לאחר הדיווח כי ארגון הטרור הודיע שדחה את התכנית האמריקנית להפסקת אש זמנית בעזה.

בתוך כך, לאחרונה דווח ב"ערב וורד פרס" כי ההסכם בין ישראל וחמאס על שחרור 40 חטופים תמורת הפסקה בת שישה שבועות בלחימה כמעט והוסכם, אך סעיף אחד נותר בלב המחלוקת.

על פי המתווה המוצע, השלב הראשון, כולל שחרור של הנשים, הילדים, הקשישים והחטופים החולים - תמורת 700 עד 1,000 אסירים פלסטינים. כמו כן, דווח ברויטרס כי ההצעה כוללת שחרור של חיילות.

עוד חמאס הציע להסכים על תאריך להפסקת אש כוללת לאחר השלב הראשון של חילופי השבויים, וכן לקבוע דד-ליין לנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה לאחר השלב הראשון של חילופי השבויים.