ראש אגף מבצעים לשעבר, אלוף (מיל') ישראל זיו, התראיין הבוקר (ראשון) לרדיו 103FM ושיתף איך הוא רואה את החזיתות הרבות של ישראל: הלחימה בעזה, הגבול הצפוני ואיראן. כמו כן, זיו התייחס להחלטה האמריקאית להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה.

זעם בממשלה: "סנקציות אמריקאיות על יחידות בצה"ל - שפל ערכי"

על המצב בעזה, אמר זיו: "אנחנו בהגדרה במצב מלחמה, בפועל כבר למעלה מארבעה חודשים צה"ל לא נמצא בשטח, אלא פועל לפי מודיעין, כמו בג'נין או במקומות אחרים. הסוגיה המרכזית היא עניין רפיח שעוד לפנינו, ופה בעיניי לפחות ההחלטה אם להיכנס לרפיח חייבת להיות מלווה בהחלטה מה עושים איתה אחרי שנכנסים אליה".

הוא הוסיף: "רפיח היא דוגמה לחאן יונס וגם למקומות אחרים. אם צה"ל נכנס לרפיח כשבסוף הפעולה הוא מכניס את המפתחות לידי חמאס, זו כניסה מיותרת שמלווה בסיכונים גדולים. להערכתי חמאס יעשה הכל כדי להציג שם נפגעים בלתי מעורבים. אם בסוף התהליך מחזירים את המפתחות לחמאס, זו פעולה בטלה ולא צריך לעשות את זה. אם חמאס הוא הריבון, הישגי המלחמה מייתרים את עצמם ולא פותרים שום בעיה, ופה הכישלון המדיני חוזר שוב. יש הצלחה צבאית וכישלון מדיני, וזה לא עובד יחד כי זה לא משנה את התוצאה ולא עוזר להחזיר את החטופים".

ישראל זיו (צילום: אריאלה לבנה )
ישראל זיו (צילום: אריאלה לבנה )

לגבי המצב בצפון, ראש אגף מבצעים לשעבר אמר: "אי אפשר לעשות מלחמות רק על ידי צבא, זה התאים אולי רק בימי הביניים. אפשר לעשות הכל כדי לייתר אותה אם אפשר להגיע לאותו 1701, נסראללה אומר שהוא מוכן ללכת למקום הזה. לפני שנכנסים למלחמה שיש לה משמעויות די כבדות, זה מחיר לא רק של נפגעים, לחיזבאללה יש יכולות להכניס את מרכזי הערים בכל מדינת ישראל לתוך מלחמה, זה לא חמאס. וזה גם היעדר תמיכה של הקואליציה אם לא סגרת את המצב בעזה. להיכנס במצב של נחיתות כזה לפתור את הבעיה בצפון - כישלון ידוע מראש".

בנוגע לסנקציות על נצח יהודה, זיו שיתף את האכזבה שלו: "מתקשה לעכל את זה, בושה, אני לא יודע איך אנחנו מצליחים להראות את פנינו בבוקר כזה. מצד אחד יש שיתוף פעולה שמעולם לא היה כמותו בהתייצבות האמריקאים לצד צה"ל ומדינת ישראל. הם לא מסוגלים לסבול את ההתעמרות והפעולות הגזעניות הנוראיות שקורות שם, שהן חלק מהתפרקות של צה"ל שאחראים עליה שרים כמו בן גביר וסמוטריץ'. הם לא מאמינים למראה עיניהם, והם צודקים".

הוא הוסיף: "אני לא בעד ההתערבויות הללו, מצד שני הם כל פעם בולעים את הרוק ומשתאים מחדש על חוסר היכולת שלנו להשתלט על כל הקיצוניים. בסוף האמריקנים מושקעים בכל מה שקורה פה במדינה כדי לסייע לה. הכל נובע מאותו שיתוק פוליטי של רה"מ בידי שני שרים חסרי אחריות".

על המתקפה נגד איראן, אמר האלוף במיל': "המהלך, בזה שהוא לא הצית חזרה מהלומה חוזרת, זו כבר הצלחה. היא הם לא בליגה של ישראל מבחינה טכנולוגית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm