מתקפת הטילים והכטב”מים במוצאי שבת האחרונה היוותה את יריית הפתיחה לקמפיין ההשחרה של משרד החוץ כנגד איראן. כבר יותר מעשור פועלים הדיפלומטים הישראלים במטרה לגרום לקהילה הבינלאומית להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור ולהטיל על איראן סנקציות שיעצרו את תוכנית הטילים ארוכי הטווח, שאותה היא מפתחת בקצב מהיר. גם ההסכם שעליו חתם נשיא ארה״ב ברק אובמה יחד עם המעצמות בשנת 2014, שמטרתו הייתה לבלום התוכנית הגרעינית של איראן, לא עסק בעצירת הפיתוח של הטילים ארוכי הטווח.

נתניהו יעמוד לדין בהאג? המסר הברור שהתקבל בישראל

מאז ההתקפה האיראנית על ישראל, הגדיר השר כ”ץ לדיפלומטים הישראלים שתי מטרות. הראשונה, להפעיל לחץ כבד על מדינות העולם, כדי שמשמרות המהפכה יוגדרו כארגון טרור. השנייה, לגרום לכך שיוטלו סנקציות בינלאומיות על תוכנית הטילים ארוכי הטווח שאותם מפתחת איראן.
בשבוע האחרון התקיים מרתון שיחות עם עשרות שרי חוץ ברחבי העולם במטרה לממש את שתי המטרות, והשר כ״ץ אף שלח 32 מכתבים למקביליו בעולם, כפי שנחשף ב”מעריב” מוקדם יותר השבוע.

בנוסף, הנחה שר החוץ את עובדי משרדו “להוריד כפפות” ולפתוח בקמפיין אגרסיבי בבירות העולם, בדגש על בירות אירופה ובארה”ב. מטרת הקמפיין להציג את האיום האיראני לעולם החופשי. בבסיס הקמפיין סרטונים וחומרים גרפיים המקרבים את האיום האיראני לכל בירה, בעיקר באירופה.

ישראל כ''ץ (צילום: סיון שחור, לע''מ)
ישראל כ''ץ (צילום: סיון שחור, לע''מ)

הקמפיין הושק אתמול רשמית תחת הכותרת “עצרו את איראן כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי”. חטיבת הדיגיטל במשרד החוץ הפיקה עשרות סרטונים המותאמים לבירות אירופה, שבהם נערכת אנלוגיה בין התקיפה האיראנית את ישראל לבין תקיפה עתידית אפשרית בבירות המערב - לונדון, פריז, ברלין, בריסל או מדריד. בסיוע הקונסוליה הישראלית בניו יורק, מוקרן בטיים סקוור על גבי מסך ענק סרטון המדמה התקפת טילים על העיר וקורא לעצור את איראן.

ב־48 השעות הראשונות מאז עלו הסרטונים לאוויר, זכו התכנים בפלטפורמות השונות למיליוני צפיות, בעיקר באינסגרם וב־X (טוויטר לשעבר). סרטונים נוספים שיועלו עוסקים בניסיונות איראן לייצא את המהפכה האסלאמית לאירופה, בקשר בין איראן לארגוני הטרור הגלובליים ובפגיעה בנתיבי השיט.

השר כ”ץ: “משרד החוץ פועל בחזית המדינית מול איראן, במקביל לחזיתות האחרות. קמפיין ההשחרה הוא חלק אחד מהמתקפה המדינית שאנחנו מובילים נגד איראן, שנועדה להוביל את מדינות העולם להטיל סנקציות על פרויקט הטילים האיראני ולהכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. אנחנו נרדוף את איראן. מדינות העולם חייבות להבין שזהו רגע מפנה, זאת ההזדמנות שלנו להקים קואליציה וחזית אחידה, ביחד עם ארה״ב והאיחוד האירופי".