לאחר מתקפת איראן על ישראל בשבת האחרונה והגינויים שהגיעו בעקבותיה ממדינות המערב, היום (חמישי) הודיעו ארה"ב ובריטניה כי יטילו סנקציות חריפות על גורמים איראנים אשר היו מעורבים בתקיפה.

"מצות ויין לחטופים": הפנייה הלא צפויה של שר הממשלה לאו"ם
ינון מגל בריאיון: "אין לי קשר חברי לנתניהו. אני כלי שדרכו הוא מעביר דברים לציבור"

בריטניה הכריזה כי תטיל סנקציות על 13 ישויות איראניות, הכוללות את הנהגת משמרות המהפכה. ארה"ב הודיעה כי תטיל סנקציות על חמש חברות איראניות. 

עוד הטיל משרד האוצר האמריקאי סנקציות על 16 אנשים וגופים איראנים האחראים למתקפה. משרד האוצר האמריקאי אמר כי יוטלו סנקציות נגד תוכנית המל"טים האיראנית, תעשיית הפלדה וחברות רכב. כמו כן, הוטלו סנקציות על חמש חברות שמספקות חומרים לתעשיית הפלדה של איראן.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)


בהודעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כתב : "לפני פחות משבוע שיגרה איראן את אחת ממתקפות הטילים והמזל"טים הגדולות שראה העולם אי פעם נגד ישראל. יחד עם בעלות בריתנו ושותפינו, ארצות הברית הגנה על ישראל. עזרנו להביס את ההתקפה הזו. והיום, אנו מעמידים את איראן באחריות - הטלת סנקציות חדשות ובקרות יצוא על איראן.
 
הסנקציות מכוונות למנהיגים וגופים הקשורים למשמרות המהפכה האסלאמית, למשרד ההגנה של איראן ולתוכנית הטילים והמל"טים של ממשלת איראן שאיפשרה את ההתקפה החצופה הזו. כפי ששוחחתי עם חבריי למנהיגי ה-G7 בבוקר שלאחר התקיפה, אנו מחויבים לפעול באופן קולקטיבי כדי להגביר את הלחץ הכלכלי על איראן. ובני בריתנו ושותפינו יש או יוציאו סנקציות ואמצעים נוספים כדי להגביל את התוכניות הצבאיות המערערות את היציבות של איראן.
 
במהלך הממשל שלי, ארצות הברית הטילה סנקציות על יותר מ-600 אנשים וישויות - כולל איראן ושלוחיה, חמאס, חיזבאללה, החות'ים וחיזבאללה קטאיב. ואנחנו נמשיך בזה. הנחיתי את הצוות שלי, כולל משרד האוצר, להמשיך ולהטיל סנקציות שמדרדרות עוד יותר את התעשיות הצבאיות של איראן.
 
שיהיה ברור לכל אלה שמאפשרים או תומכים בהתקפות איראן: ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. אנו מחויבים לאבטחת הצוות והשותפים שלנו באזור. ואנחנו לא נהסס לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי לחייב באחריות".