שר החינוך יואב קיש הודיע היום (חמישי) כי טקס פרס ישראל יערך השנה בעיר שדרות. עוד הודיע כי איל וולדמן, שחשיפת מעריב גילתה כי זכאותו לפרס ישראל נשללה, יקבל את הפרס אחרי הכל. 

"גורמים זרים התערבו, לא יכול לפרט": אייל וולדמן מגיב לדרמה סביבו
לא רק זכייתו של ווולדמן בוטלה: סערת פרס ישראל - פרטים חדשים

כזכור, יזם ההייטק איל וולדמן, שעמד במוקד סערת ביטול פרסי ישראל, האשים כי מאחורי ההחלטה עומד לחץ מצד מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. "השר לא פעל על דעת עצמו אלא על פי הוראות מגבוה. לפי מה שנמסר לי, מי שבחש בהחלטה לפסול למעשה את מועמדותי הוא אחד, מר שלומי פוגל, איש עסקים ידוע המקורב לראש הממשלה ולרעייתו", טען - ללא הוכחות.
 
עוד האשים וולדמן: "לאחר שנודעה כוונת הוועדה להמליץ על מועמדותי, הפעיל פוגל לחצים כבדים על מי מחברי הוועדה להמליץ על מועמדת אחרת מהמגזר הנכון ולחזור מהכוונה להמליץ עליי. רק לאחר שהוועדה עמדה בלחצים הכמעט בלתי אפשריים שהופעלו עליה ודבקה בהחלטה להמליץ עליי, לא נותרה לשר החינוך, בעצה עם גורמים נוספים, ברירה אלא לבטל את כלל הפרסים. כאמור, משום שלא היה בידו לפסול רק אותי".

מלבד וולדמן, שיקבל את פרס ישראל ביזמות וחדשנות טכנולוגית, בישר השר קיש בישר לחמישה נוספים על זכייתם בפרס, כשפרס ישראל בחקר הפסיכולוגיה מוענק לפרופ' גרשון בן שחר, פרס ישראל בחקר מדעי החיים לשנת תשפ"ד מוענק לפרופ' חגי ברגמן, פרס ישראל בספרות תורנית ומשפט עברי מוענק  לראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, פרס ישראל בחקר המתמטיקה, מדעי המחשב, הנדסת מחשבים מוענק לפרופ' ויטלי מילמן ופרס ישראל בחקר הכלכלה, חקר הסטטיסטיקה מוענק לפרופ' יעקב ריטוב.

שר החינוך, יואב קיש: "השנה נערוך את טקס פרס ישראל יחד עם תושבי העוטף הגיבורים בעיר שדרות. מדינת ישראל במלחמה, אנו נוקיר את חיילנו בחזית, נזכור את אחינו ואחיותינו החטופים ונעלה על נס את גבורת הרוח שמפעמת בנו כעם משחר ההיסטוריה. 

פרס ישראל הוא פרס של מצוינות ישראלית וכבודם של הזוכים הוא כבודה של מדינת ישראל. לצערי בהודעתי היום לא היו זוכות אלא זוכים בלבד. שיקול הדעת בעניין זה בידי חברות וחברי הועדות השונות וכולי תקווה שיבחרו נשים ראויות בקטגוריות הבאות. השעה היא שעת מלחמה, צו השעה הוא אחדות ויחד המצוינות הישראלית תעמוד מול כל אתגר ותכריע כל אויב".