ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל על מנת למלא את דרישתו של השר גדעון סער, לקחת חלק בקבינט המלחמה. לאחרונה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמתנגד לכך ודורש כבר מזה זמן מה להיכנס אליו בעצמו, קיבל לאחרונה הצעה מנתניהו, בניסיון לשכנע אותו להסכים לכך. 

חיל האוויר הוביל למות חטופים? המחקר שבחמאס לא ירצו שתכירו
"ממנהיגי הג'יהאד האסלאמי, סמל": זהו הבכיר שנעצר בבית החולים שיפא

במסגרת מאמץ השכנוע, נתניהו הבטיח לבן גביר כי בעוד חמישה חודשים תתממש אחת משתי האפשרויות - בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצטרפו לקבינט המלחמה, או שהקבינט המצומצם יבוטל. 

פעילות צה"ל באזור בית החולים שיפא (צילום :דובר צה"ל)

עם זאת, נראה כי נכון לעכשיו בן גביר מסרב לכך. בן גביר סירב בנימוק שהצטרפותו של סער בלבד משדרת את היותו "פגום חיתון". לטענתו, אמנם מותר לביידן או לנתניהו לחשוב כך, אבל אי אפשר לבקש ממנו לתת לכך גושפנקה בשתיקה ע״י ויתור על הצירוף לקבינט. בן גביר אף מתעקש לטעון כי פעולה כזו תסמן את בוחריו כפגומים או נחותים. בשלב זה, נראה שהרעיון ירד מהפרק.

כזכור, מיד עם הודעתו על פירוק "המחנה הממלכתי", הודיע סער כי הוא דורש להיכנס לקבינט המלחמה. השר בני גנץ התייחס להחלטת סער, ואמר כי  "זה לא הזמן לעסוק בפוליטיקה, העניין הוא לא אני, או מפלגתי. כל אחד שיתמודד יסביר מה הוא יציע ומה עשה בתקופה הקשה הזו למען המדינה". כמו כן, התנגד לכניסתו של סער לקבינט המלחמה: "אם זה לא שבור אל תתקן".