ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף" קיים אמש, זה השבוע החמישי, הפגנה מול משכן הנשיא בירושלים בדרישה להכריז מיידית על תאריך מוסכם לבחירות. הדוברים המרכזיים בהפגנה היו האלוף בדימוס עמוס מלכא, לשעבר מפקד זרוע היבשה וראש אמ"ן, ומיכל הדס רובין, מייסדת תנועת "אמא ערה", אימהות שילדיהן גויסו ומביעות אי אמון בממשלה.

"נתניהו, לא ניתן לך רגע של שקט": משפחות החטופים חסמו את קפלן

מיכל הדס רובין, מייסדת תנועת "אמא ערה": "מזה ארבעה חודשים הממשלה שלנו בוחרת שוב ושוב למעול בתפקידה, להעדיף את האישי, המגזרי והפוליטי, על פני הממלכתי. ואם זו הבחירה שלה - הרי שחובתנו שלנו היא לבחור בעצמנו הנהגה חדשה. אי אפשר לחכות ל'יום שאחרי המלחמה', כי היום הזה לא יגיע אם לא יהיה מי שיחליט מהו. את מעגל הקסמים הזה ניתן לשבור אך ורק באמצעות חזרה לעם ובחירה מחודשת בהנהגה אחרת, ראויה ומתפקדת. כזו שראשה וליבה במקום הנכון. כזו שעתיד ילדינו לנגד עיניה. כזו שטובתנו – טובתה".

האלוף בדימוס עמוס מלכא: "יש לנו ממשלה בלתי כשירה, בלתי מתפקדת, העסוקה בפוליטיקה הישרדותית. ממשלת בן גביר סמוטריץ, מסרבת לדון בכל סוגיה שבן גביר מתנגד לה. מחזקת את החמאס, כי לא מסכימה להכניס גורם ניהול במקומו. עושה דה לגיטימציה למשפחות חטופים, גם כי בן גביר לא יסכים למחירים וגם כי זה עשוי לקצר את הלחימה ואת ימיה של הממשלה. מסרבת לדון ביוזמה האמריקאית המביאה הזדמנויות מתוך התופת ומעבירה תקציב קואליציוני לשימור קואליציה על חשבון הנצחת אי שוויון בנטל. אומרים לנו בחירות בזמן מלחמה? כן, יש מחירים אבל מחיר הישארות הממשלה גבוה בהרבה ויוביל אותנו לכישלונות נוספים".

גם בנושא המחאה בעניין החטופים אין לממשלה שקט. אמש חסמו בני משפחה רבים את איילון דרום תוך שהם מחריפים את הטון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הפקרת אותם ב-7 באוקטובר ואתה ממשיך להפקיר אותם 127 ימים משיקולים פוליטיים. צא עוד היום לציבור ותודיע שאתה בוחר בחטופים ולא בבן גביר. אם לא תשחרר אותם עכשיו - לא נשחרר אותך מאחריות, לא ניתן לך רגע אחד של שקט. הזמן של החטופים אזל", קראו. זו הפעם השישית שבה חוסמות משפחות אלה את נתיבי איילון.

חסימת איילון (צילום: מטה משפחות החטופים)
חסימת איילון (צילום: מטה משפחות החטופים)

במקביל, החליטו בני המשפחות והפעילים להחריף את מחאת משפחות החטופים ובמקביל לקיים מחאות הבאות במגע עם ראש הממשלה. לדבריהם, הוא האיש שברצותו תהיה או לא תהיה עסקה ופועל כך לטענתם, משיקולים פוליטיים על גבם של החטופים בשבי. 

"זמן להתעורר, הבית מתפורר": "כוח קפלן" חוזר לבתי השרים וחברי הכנסת

כמו כן, "כוח קפלן" הודיע לפני ימים אחדים על "ערב התעוררות ראשון" מסוגו מאז השבעה באוקטובר כלשונם שיתקיים מול בתי שרים וחברי כנסת ברחבי הארץ בחמישי הקרוב. במהלך הערב, שכותרתו "זמן להתעורר - הבית מתפורר", יגיעו אל הבתים מוחים רבים. "זו כבר לא ממשלת החירום שמנהלת את המדינה. זו ממשלת בן גביר על מלא שמחרבת את היחסים עם ארה"ב ומפקירה את החטופים, תוך כדי כך שהיא מנהלת קמפיין השחרה נגד בני משפחותיהם", טענו. 

מפגינים של ''כוח קפלן'' במהלך יום השיבוש (צילום: כוח קפלן)
מפגינים של ''כוח קפלן'' במהלך יום השיבוש (צילום: כוח קפלן)

על כן, כוח קפלן קוראים ויצאו ביוזמה: "זמן להתעורר! כל יום נוסף שהממשלה הזו בשלטון הוא סכנה ברורה ומיידית לקיומה של מדינת ישראל. כולנו נדרשים כעת לנקוט עמדה ברורה ולהפעיל לחץ ציבורי על מנת להביא לתאריך מוסכם לבחירות. כפי שלחמנו יחד תשעה חודשים כדי שישראל תישאר דמוקרטית, זוהי חובה מוסרית ולאומית של כל אחד ואחת מאיתנו לצאת כעת ולהילחם כדי להציל את ישראל מממשלת החדל שמובילה אל התהום. אנו קוראים לציבור לצאת ולנקוט עמדה, ולדרוש מחברי הקואליציה לגלות אחריות ולהוביל לתאריך מוסכם לבחירות. זוהי השעה של כולנו להגן על ישראל, ורק ממשלה חדשה שתזכה לאמון העם תוכל לעשות זאת". 

איילון כרמי שלוקח חלק במחאות נגד הממשלה סיפר כי "נכון למוצ"ש האחרון התקיימה עצרת בהבימה ומשם התפצלו חלק למחאה בקפלן וחלק לכיכר החטופים. אני צופה שבשבת הקרובה תחזור המחאה בקפלן ובשאר המוקדים בארץ בנפח גבוה בהרבה".