שרת התחבורה, מירי רגב, העידה היום (רביעי) בבית משפט השלום בתל אביב בכדי להעיד בתביעת הדיבה שהגיש נגדה רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, לאחר שטענה כי חולדאי מונע הנחת תפילין בתל אביב.

חולדאי הגיש תביעה בסך של חצי מיליון שקלים נגד השרה רגב

רגב סירבה להסיר את חסינותה מול התביעה שעומדת על היקף של חצי מיליון ש"ח, אך בית המשפט דן בה בכל זאת. התביעה הוגשה לפני כארבע שנים. לטענתו של חולדאי, רגב הציגה תמונה עובדתית לא נכונה כאילו הוא אוסר באופן גורף על הנחת תפילין בתל אביב, בעוד שבפועל תקנת עזר עירונית של עיריית תל אביב אוסרת להציב דוכנים בטווח של 100 מטר ממוסדות חינוך.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רגב טענה כי מדובר בתביעה פוליטית, וכי לעמדת חולדאי מצוות הנחת תפילין כוללת בחובה השפעה שלילית על ילדים יהודיים ולכן צריך לייצר להם ממנה מרחב בטוח. במהלך הדיון, רגב תקפה את עו"ד טל שפירא שמייצג את חולדאי: "אתה פעם הנחת תפילין? אם היית מניח תפילין היית מבין שעל פי ההלכה אי אפשר להניח תפילין באוויר, חייב משטח, גם בבית הכנסת אתה צריך משטח, כשאתה מניח תפילין בשטח חיילים מניחים את זה על טנקים וכו', אי אפשר להניח תפילין בלי משטח, הדוכן הוא משטח להנחת התפילין. ז"א ההגבלה על דוכן תפילין היא הגבלה על הנחת תפילין. אתה לא יכול להניח תפילין ללא המשטח. אתה לא יכול להחזיקו באוויר, אסור לפי ההלכה. זה כמו שתגיד לאדם מוסלמי שיתפלל בלי השטיח, השטיח זה הדוכן שלו והדוכן זה האמצעי להנחת תפילין. כשאתה אומר 100 מ' מכל מקום ציבורי אין דוכן, זה אומר שאתה לא מאפשר לאדם להניח תפילין".

רגב אמרה לשופטת: "אני ח"כ נבחרת ציבור פוליטית כמו רון חולדאי, חובתי כח"כ לדבר על סוגיות שהם מתוקף האג'נדה שאני מאמינה בה כאישה מסורתית וכחברת ליכוד כמפלגה ששומרת על הערכים היהודיים ומתוקף תפקידי באותה תקופה כשרת התרבות והספורט שהשקיעה משאבים ותקציבים והגדילה אותה כדי לחזק את המורשת היהודית ואת הזיקה של העם היהודי למורשת שלו. אילולא עשיתי זאת הייתי חוטאת לתפקידי כח"כ כנציגת הציבור שמאמינה שנושא התפילין זה דבר שהוא סמל של היהדות. אין ספק שיש כאן אדם שלאורך כל ההתבטאויות שלו שהתנגדו להקפות בשמחת תורה ובג"צ הכריח אותו לקיים הקפות בשמחת תורה, והתנגד להפרדת התפילה ביום כיפור ולא מנע אלימות שהייתה שם, שפועל נגד ומדבר נגד החרדים, ששלח ספר לכל תלמידי בתי הספר הדתיים, ילדים דתיים, למה תחבורה ציבורית בשבת היא טובה, אז אתה מדבר איתי על דוכן? תדבר איתי על המהות, והמהות זה הנושא היהודי. זו תביעת השתקה".