במסגרת הביקורת שמתחה בשבועות האחרונים איחוד האמירויות על ארגון חמאס וההתייצבות לצד ישראל, אמר אתמול ד"ר עלי ראשיד אל־נואימי, שמילא תפקיד מוביל בהסכמי אברהם: "מנקודת מבטנו, ההסכם שם כדי להישאר. זה העתיד שלנו. זה לא הסכם בין שתי ממשלות, אלא פלטפורמה שצריכה, לפי דעתנו, לשנות את האזור ולהעניק לתושבים ביטחון, יציבות ושגשוג". את הדברים אמר אל־נואימי לגורמים ישראליים בתדרוך שניתן באמצעות זום ואורגן על ידי EJA - איגוד הארגונים היהודיים באירופה, בשיתוף עם השדולה היהודית בארה"ב איפא"ק.

היום ה-25 | בלינקן יגיע בשנית לישראל; מטחים שוגרו לעבר מרכז הארץ
לא ציפה לזה: המכה שהנחית אילון מאסק על חסן נסראללה

אל־נואימי אמר כי הוא "כאן כדי לדבר כחלק מצוות אחד שמאמין בשלום, שעבד קשה מאוד כדי להפוך את הסכם אברהם למעורבות לא רק בין ישראל לאיחוד האמירויות - אלא כדי לקדם את ההסכם הזה בעולם, ולעודד מדינות אחרות להצטרף. אנחנו רוצים שכולם יכירו ויבינו שישראל נמצאת שם כדי להתקיים, ושהשורשים של היהודים והנוצרים אינם בניו יורק או בפריז - אלא כאן באזור שלנו. הם חלק מההיסטוריה שלנו, והם צריכים להיות חלק מהעתיד שלנו".

בין הדוברים הייתה גם ניקולה באר, סגנית נשיא הפרלמנט של האיחוד האירופי, שהתייחסה להסכמי אברהם והדגישה כי "ההסכמים הללו הם כלי טוב לתמוך בישראל ובשלום באזור. אנחנו צריכים להבדיל בין טרוריסטים לעם הפלסטיני. התוקפן הוא חמאס, ולא ישראל. אנחנו צריכים להילחם בטרור בכל מקום".

מאוחר יותר אמר בשיחה עם "מעריב" ח"כ עידן רול (יש עתיד), שכיהן בעבר כסגן שר החוץ, כי הוא "חושב שהסכמי אברהם הם ציר התקווה שניצב אל מול ציר הטרור. במיוחד בשעה זו יש לחזק את הקשרים ולשתף את המדינות השותפות בשאלת היום שאחרי - מי ישלוט ברצועת עזה אחרי שנחסל את חמאס".